- Autor
- Grzegorczyk Wojciech (Uniwersytet Łódzki)
- Tytuł
- Segmentacja internetowych nabywców usług bankowych
The Segmentation of On-Line Banking Customers - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Finansach (2), 2009, nr 75, s. 36-43, bibliogr. 6 poz.
- Słowa kluczowe
- Bankowość elektroniczna, Bankowość wirtualna, Klient, Użytkownicy internetu
E-banking, Virtual banking, Customer, Internet users - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Na rynku usług bankowych w Polsce zaobserwować można szybki rozwój bankowości internetowej. Implikuje to konieczność dokonywania przez banki segmentacji internetowych klientów. Artykuł przedstawia próby dokonania takiej segmentacji podejmowane w literaturze przedmiotu oraz wyniki badań własnych w tym zakresie zawierających m.in. prezentację segmentów klientów będących internautami.(abstrakt oryginalny)
The aim of the paper is to present the dilemmas of segmentation of on-line banking customers. It describes an attempt to make such segmentation concerning on-line banking market in Poland with a short description of each created segment. Moreover, the article contains the traditional method of segmentation in financial services sector taking into account diffusion curve and other traditional criteria. Finally, it provides an analysis and findings of empirical study of indicating segments using customers demands of banks website functionality criteria.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2004.
- Kazanowski D., Nowy marketing, Communications, Warszawa 2008.
- Kisiel M., Internet a konkurencyjność banków w Polsce, Ce De Wu, Warszawa 2005
- Mazurkiewicz E., Marketing bankowy, Difin, Warszawa 2005.
- Raport strategiczny IAB Polska, Internet 2007, Media & Marketing, maj 2008.
- Smyczek S., Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych, AE, Katowice 2001.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
2080-5993 - Język
- pol