BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Wojciech (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Segmentacja internetowych nabywców usług bankowych
The Segmentation of On-Line Banking Customers
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Finansach (2), 2009, nr 75, s. 36-43, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Bankowość elektroniczna, Bankowość wirtualna, Klient, Użytkownicy internetu
E-banking, Virtual banking, Customer, Internet users
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Na rynku usług bankowych w Polsce zaobserwować można szybki rozwój bankowości internetowej. Implikuje to konieczność dokonywania przez banki segmentacji internetowych klientów. Artykuł przedstawia próby dokonania takiej segmentacji podejmowane w literaturze przedmiotu oraz wyniki badań własnych w tym zakresie zawierających m.in. prezentację segmentów klientów będących internautami.(abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to present the dilemmas of segmentation of on-line banking customers. It describes an attempt to make such segmentation concerning on-line banking market in Poland with a short description of each created segment. Moreover, the article contains the traditional method of segmentation in financial services sector taking into account diffusion curve and other traditional criteria. Finally, it provides an analysis and findings of empirical study of indicating segments using customers demands of banks website functionality criteria.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2004.
  2. Kazanowski D., Nowy marketing, Communications, Warszawa 2008.
  3. Kisiel M., Internet a konkurencyjność banków w Polsce, Ce De Wu, Warszawa 2005
  4. Mazurkiewicz E., Marketing bankowy, Difin, Warszawa 2005.
  5. Raport strategiczny IAB Polska, Internet 2007, Media & Marketing, maj 2008.
  6. Smyczek S., Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych, AE, Katowice 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-5993
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu