BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waniowski Paweł
Tytuł
Cele polityki cen i metody ich stanowienia a praktyka polskich przedsiębiorstw
The Aims of Price Politics and Methods of Their Forming Are Realised in Polish Firms
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1992, nr 635, s. 127-137
Tytuł własny numeru
Rynek i konsumpcja
Słowa kluczowe
Ceny, Polityka cenowa, Elastyczność cenowa, Konkurencja cenowa, Koszty w przedsiębiorstwie
Prices, Pricing policy, Price elasticity, Price competition, Costs in companies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie celów polityki cenowej przedsiębiorstw jako podmiotów gospodarki rynkowej, a przede wszystkim podstawowych metod stanowienia cen z uwzględnieniem praktyki polskich przedsiębiorstw. (fragment tekstu)

This article presents the aims of price politics in firms as subjects of market economy within constraints on shaping prices. Basic methods of shaping prices have also been presented i.e.: expense oriented towards demand and based on competitive prices as well as practical examples from Polish firms. Conditions of price-shaping in economie subjects and their impact on the behaviour of consumers have been particularly stressed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Karasiewicz G.: Popytowa formuła tworzenia cen. "Handel Wewnętrzny" 1990 nr 1-3.
  2. Kotler Ph.: Marketing Management. Stuttgart: Poeschel Verlag 1974.
  3. Sielanko A., Zychowicz E.: Rosną ceny, spada popyt. "Polar" przegrywa z importem. "Rzeczpospolita" 26-27 I 1991 (dodatek "Ekonomia i prawo").
  4. Śliwa J.: Ceny w zarządzani u produktem i rynkiem. Warszawa: PWE, 1987.
  5. Theisen P.: Die betriebliche Preispolitik im Ezinzelhandel, 1960 s. 11 cyt. za K . Boczar: Polityka stanowienia ceny w przedsiębiorstwie detalicznym - sztuka kalkulacji. "Handel Wewnętrzny" 1989 nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu