BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jabłoński Marek
Tytuł
Strategiczne zarządzanie wynikami
Źródło
Problemy Jakości, 2011, nr 5, s. 25-27, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie wynikami, Strategiczna Karta Wyników, Metody doskonalenia organizacji, Wartość przedsiębiorstwa, Zarządzanie przez wartość
Performance management, Balanced Scorecard (BSC), Methods for improving the organization, Enterprise value, Management by value
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przeanalizowano model systemu zarządzanie wynikami. Wskazano wpływ strategicznego zarządzania wynikami na zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Zaprezentowano różne podejścia do strategicznego zarządzania wynikami jako narzędzia nowoczesnego doskonalenia przedsiębiorstwa.

The article presents the results of the analysis of the strategic performance management concept. Important is influence of this method for the process of the creation of the value. In article presented difference approaches for building of integrated measurement system as tools for improving of enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Atkinson A., Strategic Performance Measurement and Incentive Compensation, European Management Journal, Vol 16, No. 5,s. 553.
  2. Casadeus-Masanell R., Ricart J.E., From Strategy to Business Models and onto tactics, Long Range Planning 43(2010), s. 196.
  3. Chenhall R.H., Management control systems design within its organizational context: findings from contingency - based research and directions for the future, accounting, organizations and society 28 (2003), s. 129.
  4. de Waal A., Strategic Performance Management, a managerial and behavioral approach, Palgrave Macmillan, New York, 2007, s. 19.
  5. Dudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005, s.164.
  6. Jabłoński M., Kreacja wartości przedsiębiorstw a komponenty modelu biznesu, [w:] Współczesne problemy analizy ekonomicznej, praca pisana pod redakcją R. Borowieckiego i A. Jakiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2010, s. 191.
  7. Morgan R. E., Strong C.A., business performance and dimensions of strategic orientation, Journal of Business Research 56(2003), s. 170÷171.
  8. Mouritsen I., Driving growth: Economic Value Added versus Intellectual Capital, Management Accounting Research, 1998, 9, s. 461.
  9. Nilsson E., Olve N.G., Control Systems In Multibusiness Companies: From Performance Management to Strategic Management, European Management Journal Vol.19. No 4,2001, s. 347÷350.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu