BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łuczak Beata
Tytuł
Geneza zmian w normie ISO 9001:2008 (4)
Źródło
Problemy Jakości, 2011, nr 5, s. 19-24, tab., wykr., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
System zarządzania jakością, Normy ISO 9001, Jakość produktu, Normalizacja
Quality management systems, ISO 9001, Product quality, Normalization
Kraj/Region
Chiny
China
Abstrakt
W artykule będącym 4. częścią serii dotyczącej zmian w normie ISO 9001:2008 omówiono efekty dwuletniego okresu przejściowego służącego do dostosowania systemów zarządzania jakością do nowych wymagań standardu. Zestawiono wykorzystanie normy ISO 9001 na świecie do wyników corocznego raportu systemu RAPEX. Dokonano porównania sytuacji na rynku w Polsce i Chinach.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Komunikat PKN z dnia 02/03/2009
  2. ISO News, The ISO Survey - Latest ISO survey reveals sharp rise in use of standards for food safety and information security, 2009: http://www.iso.org/iso/pressrelease.htm?refid=Refl274, [online], [dostęp: 14 stycznia 2011]
  3. Scicchitano P., Is an elephant hiding behind ISO 9001 numbers, "Quality Digest" 01/03/2010: [online], [dostęp: 14 stycznia 2011]: Dostępny w Internecie: http://www.qualitydigest.com/print/10137
  4. Łuczak B., Geneza zmian w normie ISO 9001:2008 (1), "Problemy Jakości", Kwiecień 2010, s. 8-14
  5. Norma PN-EN ISO 9001:2009, Systemy Zarządzania Jakością - Wymagania
  6. Łuczak B., Li Ulfe P.: Dodatek specjalny Certyfikacja', Zarządzanie Jakością, nr 1/2010 (19), s. 70-122
  7. Annual RAPEX Report 2009 on the operation of the Rapid Alert System for non-food consumer products, Publications Office of the European Union, 2010
  8. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on "Output matters!", 2006
  9. Łuczak B., Przedstawiciel kierownictwa wg ISO 9001:2008, "Problemy Jakości", Styczeń 2010, s. 26-29
  10. Croft H.N.: ISO 9001:2008 - Small changes, Big opportunities; eBook; April (2009)
  11. Hunt L.: Energize Your QMS: Though minor, the changes to ISO 9001:2008 should not be taken lightly, Quality Progress, nr 10 (2008)
  12. Kanholm J., 7SO 9001:2000 is almost ready to shelves - here's what you can expect, Quality Digest, October 1999: http://www.qualitydigest.com/oct99/html/iso.html [online], [dostęp: 14 stycznia 2011]
  13. Hunt L., Robitaille D., Williams C.: The Insiders' Guide to ¡SO 9001:2008; Patón Professional, Chico, USA (2008)
  14. Markey R., Reichheld F., Dullweber A.: Wykorzystywanie informacji zwrotnych od klientów, Harvard Business Review Polska, grudzień (2010) - styczeń (2011), s. 158-165
  15. Introduction and support package: Guidance on ISO 9001:2008 Sub-clause 1.2 "Application", http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/management_and_leadership_standards/quality_management/iso_9001_2008/guidance_on_iso_9001_2008_sub-clause_ Inapplication
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu