BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozakiewicz Maciej (Uniwersytet Łódzki), Kurzyk Bartłomiej (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wykorzystanie firmowych stron www w komunikowaniu społecznego zaangażowania firm (indeks BI-NGO 2007-2009)
Using Corporate Website in Communicating of Corporate Social Responsibility (BI-NGO Index 2007-2009)
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 156, s. 24-31, rys., tab., bibliogr. 12poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena
Słowa kluczowe
World Wide Web (WWW), Społeczna odpowiedzialność biznesu
World Wide Web (WWW), Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki trzech edycji "Indeksu BI-NGO" realizowanych w latach 2007. 2008 i 2009. Indeks BI-NGO jest to badanie zawartości stron WWW 500 największych przedsiębiorstw w Polsce (według rankingu "Rzeczpospolitej") pod kątem komunikowania działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością. Wartość indeksu pozostaje na podobnym poziomie we wszystkich trzech falach badania, oscylującym między 1368 a 1762 punktów, co stanów i 18-23% teoretycznej wartości maksymalnej indeksu.(abstrakt oryginalny)

The article presents the results of three waves of "BI-NGO index”, conducted in 2007, 2008 and 2009. BI-NGO index is a research project in which Polish 500 biggest companies' corporate websites content is being analyzed from the perspective of communicating CSR activities. The value of BI-NGO index stays on similar levels in all three waves of the research, oscillating between 1368 and 1762 points, which measures up to 18%-23% of theoretical maximum value.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Basil D.Z., Erlandson J., Corporate Social Responsibility website representations: A longitudinal study of internal and external self-presentations, "Journal of Marketing Communications" 2008, Vol. 14, No. 2.
  2. Capriotti P., Moreno A., Corporate citizenship and public relations'. The importance and interactivity of social responsibility issues on corporate websites, "Public Relations Review" 2007, Vol. 33, No. 1.
  3. Czy pomorskie firmy są aktywne społecznie?, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Warszawa 2006.
  4. Czy śląskie firmy są aktywne społecznie?, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Warszawa 2006.
  5. De Bakker F.G., Droenewegen P., den Hond F., A bibliometric analysis f 30 years of research and theory on Corporate Social Responsibility and Corporate Social Performance, "Business & Society 2005, Vol. 44, No. 3.
  6. Esrock S.L., Leichty G.B., Organization of corporate web pages: Publics and functions, "Public Relations Review" 2000, Vol. 26, No. 3.
  7. Esrock S.L., Leichty G.B., Social responsibility and corporate web pages: Self-presentation or agenda-setting? "Public Relations Review" 1998, Vol. 24, No. 3.
  8. Maignan I., Ralston D.A., Corporate Social Responsibility in Europe and the US: Insights from business' self-presentation, "Journal of International Business Studies" 2002, Vol. 33, No. 3.
  9. Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza - postawy - praktyka, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Bank Światowy, Akademia Rozwoju Filantropii, Warszawa 2003.
  10. Morsing M., Schultz M., Corporate Social Responsibility communication: Stakeholder information, response and involvement strategies, "Business Ethics: A European Review" 2006, Vol. 15, No. 4.
  11. Porter M.E., Kramer M.R., Filantropia przedsiębiorstwa ja ko źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review/Helion, Gliwice 2007.
  12. Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce, badanie ankietowe przeprowadzone przez Fundację Komunikacji Społecznej w grudniu 2002 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu