BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogala Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność według normy międzynarodowej ISO 26000
Social Responsibility According to the Project of International Standard ISO 26000
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 156, s. 32-38, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena
Słowa kluczowe
Normy ISO, Społeczna odpowiedzialność, Certyfikacja, Normalizacja
ISO International Standards, Social Responsibility, Certification, Normalization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W 2010 r. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna opublikowała normę ISO 26000 dotyczącą społecznej odpowiedzialności. W artykule omówiono najważniejsze elementy tego dokumentu i dokonano ich syntetycznej oceny. Następnie podjęto próbę wskazania przewidywanych następstw ukazania się tej normy. Szczególną uwagę zwrócono na to, że norma ISO 26000 ma kompleksowy, ale jednocześnie dość ogólny charakter, co może negatywnie odbić się na skali jej wykorzystania. Ponadto wskazano działanie mogące zwiększyć, szczególnie w sektorze małych i średnich firm. popularność koncepcji społecznej odpowiedzialności.(abstrakt oryginalny)

The International Standardization Organization predicted earlier that a new standard, ISO 26000, concerning social responsibility would be announced in 2010. The article discusses and synthetically evaluates the main components of the document. Next, the article tries to point out the potential outcome of publishing the standard. It focuses mostly on the problem that the norm has an extensive and broad nature at the same time which might influence the popularity of the solution. Finally, the paper identifies the actions which may increase the popularity of social responsibility.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borys T., Rogala P. (red.), Systemy zarządzania jakością i środowiskiem, UE, Wrocław 2007.
  2. ISO/DIS 26000, Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, Genewa 2009.
  3. Lock D. (red.), Podręcznik zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Rogala P., Odpowiedzialność społeczna jako wyznacznik nowoczesnego podejścia do zarządzania, "Problemy Jakości" 2006, nr 5, s. 4-6.
  5. Rok B., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w kontekście strategii osiągania obopólnej korzyści, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, UE, Wrocław 2008, s. 76-79.
  6. Wasilewski L., Rozważania o jakości, OBJW ZETOM, Warszawa 1999.
  7. www.iso.org.
  8. www.pkn.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu