BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Paliwoda-Matiolańska Adriana (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Znaczenie partnerstwa międzysektorowego w procesie implementacji polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
Cross-sectoral Partnership as an Important Part of Corporate Social Responsibility Policy
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 156, s. 73-85, tab., bibliogr. 18 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Społeczna odpowiedzialność, Wartość społeczna
Corporate Social Responsibility (CSR), Social Responsibility, Social value
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Refleksja teoretyczna oraz praktyka wykazują, że efektywna polityka społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa oparta jest na wspólnym tworzeniu wartości społecznej i ekonomicznej. Wymaga to od przedsiębiorstw odejścia od tradycyjnej formy biznesowej filantropii i dobroczynności na rzecz zintegrowanego partnerstwa międzysektorowego. Najważniejszą korzyścią z partnerstwa międzysektorowego jest jednoczenie sił w celu skutecznego rozwiązywania problemów, dzięki pełniejszej integracji polityki społecznej odpowiedzialności z procesem zarządzania przedsiębiorstwem. Celem artykułu jest przedstawienie partnerstwa międzysektorowego jako jednego z najważniejszych elementów efektywnej polityki społecznej odpowiedzialności opartej na wspólnym tworzeniu wartości społecznej i ekonomicznej.(abstrakt oryginalny)

Theoretical reflection and practice show that an effective policy of Corporate Social Responsibility is based on creating common social values and economic interests. This requires from companies to leave the traditional form of business philanthropy. More-over their actions should be directed to an integrated cross-sectoral partnerships. Efficiency of that collaboration can be stronger in addressing social and ecological issues It also provides better integration between CSR and management. The selection of social partners is an important contribution to the shape and effectiveness of social responsible policy. It helps to receive social commitment in both social and economic terms. The purpose of the paper is to present the cross-sectoral partnership as one of the most important elements of an effective social responsibility policy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Attaining Sustainable Growth through Corporate Social Responsibility, IBM Institute for Business Value, 2008, http://ww w-935.ibm .com /services/au/gbs/pdf/csr_re.pdf (pobrano 12.07.09).
  2. Austin J., The Collaboration Challenge. Making The Most of Alliances between Nonprofits & Corporations, Harvard B usiness School Social Enterprise Series 6, Cambridge, M A , 1999.
  3. Crawford R.J., Smith N .C ., Unilever and Oxfam: Understanding the Impacts of Business on Poverty (A , B), 1NSEAD-EAB1S, 2008.
  4. Googings B.K., Rochlin S. A ., Creating the partnership society: Understanding the rhetoric and reality of cross-sectoral partnerships, "Business and Society Review" 2000, V ol. 105, No. 1.
  5. Handbook on Non-profit Institutions in the System of National Accounts, Statistics Division, Department of Economic and Social Affairs, United Nations, New York 2003.
  6. Hess D., Rogovski N., Dunfee T.W., The next wave of corporate community involvement: Corporate social initiatives, "California Management Review " 2002, Vol. 44, No. 2, s. 110-125.
  7. Paliwoda-Matiolańska A ., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa 2009.
  8. Peloza J., Falkenberg L., The role of collaboration in achieving Corporate Social Responsibility objectives, "California Management Review" 2009, V o l. 51, No. 3.
  9. Porter M., Kramer M., The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy, "Harvard Business Review" 2002, December, s. 57-68.
  10. Waddock S., Building successful social partnership, "Sloan Management Review " 1998, Summer.
  11. http://www.cisowianka.p1/k/sudan_03 (pobrano 9.0 2 .2 0 1 1 ).
  12. http://www.ecolaboration.eom/mediacenter/#/medialnfo/media/Barcelona_Ecolaboration_Launch_Media_Release.pdf/ (pobrano 9.02.2011).
  13. http://www.dobroczyncaroku.pl/okonkursie.html (pobrano 9.02.2011).
  14. http://www.wiosna.org.pl/ (pobrano 9.02.2011).
  15. http://www.ftindacjapolsat.pl/Podaruj_Dzieciom_Slonce__Partnerzy ,5484/index.html (pobrano 9.02.2011).
  16. http://www.wiem cowybieram .pl/wiem _co_wybieram _na_swiecie.htm l (pobrano 9.02.2011).
  17. http://www.pah.org.pl/ (pobrano 9.02.2011).
  18. http://www.tesco.pl/ekologia/recykling-eko-punkty.php (pobrano 9.02.2011).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu