BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jastrzębska Ewa Magdalena (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
CRS a kryzys
CRS and the Crisis
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 156, s. 105-116, bibliogr. 21 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kryzys gospodarczy, Społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw
Corporate Social Responsibility (CSR), Economic crisis, Corporate community involvement
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przeciwnicy społecznej odpowiedzialności biznesu nie tylko nie dostrzegają, że to właśnie jej brak był powodem kryzysu, lecz, co więcej, uważają, że w okresie spowolnienia gospodarczego firmy całkowicie zrezygnują z wdrażania tej idei. W artykule została podjęta próba obalenia tego przekonania na gruncie teoretycznym oraz empirycznym (poprzez analizę i ocenę wyników kolejnych edycji rankingu odpowiedzialnych firm). Kryzys jest testem dla przedsiębiorstw z CSR: kładzie kres oderwanym od działalności firmy działaniom filantropijnym i sponsoringowym, a wzmacnia CSR wpisany w strategię i cele biznesowe. Dojrzały CSR może być skutecznym narzędziem budowania wartości firmy także w trudnych czasach, i co ważniejsze - może pomóc przetrwać okres kryzysu, przynosząc przedsiębiorstwu wymierne korzyści jako strategia win-win.(abstrakt oryginalny)

The crisis is a test for enterprises on CSR. The crisis verifies if the enterprises' declarations of being socially responsible are true and put into practice. The crisis means the end of false CSR limited to corporate community involvements because in a crisis enterprises do not have money for programs on image. However, they do not resign from the CSR strategy because it is their philosophy of management. Apart from a lot of negative consequences, this crisis has also one benefit; it may contribute to the development of true CSR. CSR will be more and more popular among both societies and enterprises because of the rising problems of the modern world.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A stress test for good intentions, "The Economist" 2009 , May 14th.
  2. Anam L., CSR a kryzys finansowy, http://biznes.gazetapravvna.pl/artykuly/101201 ,csr_a_kryzys_finansowy.html.
  3. Aktualności w sprawie wycieku ropy w Zatoce Meksykańskiej, www.bp.com/genericarticle.do7category Id=4003511&contentld=7061807.
  4. Czapiński J., Panek T., Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, www.diagnoza.com/pliki/raporty/Diagnoza_raport_2009.pdf.
  5. Horodecki J., CSR - a co to je s t0., "Manager Magazine. Edycja polska" 2007, nr 5.
  6. Horodecki J., CSR bardziej dojrzały, "Manager Magazine. Edycja polska" 2008, nr 5.
  7. Horodecki J., Recepta na kryzys - wyniki i metodologia rankingu odpowiedzialnych firm, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/320567,recepta_na_kryzys_wynikij_metodologia_rankingu_odpowiedzialnych_firm.html.
  8. Indeksy giełdowe, www.gpw.pl/gpw.asp?cel=informacje_gieldowe&k=3&i=/indeksy_n/indeksy&sky= 1.%%
  9. Krukowska M., Co, oprócz ropy, zatruwa Amerykę, www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/cooprocz-ropy-zatruwa-ameryke,3861,1.
  10. Krukowska M., Jak powstał Respect Index, "Forbes" 2009 , nr 12.
  11. Krukowska M., Oto spółki, którym należy się respekt, "Forbes" 2009, nr 12.
  12. Mączyński P., Greenpeace walczy z Nestle o indonezyjskie lasy, http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7786201,Greenpeace_walczy_z_Nestlć_o_indonezyjskie_lasy.html.
  13. Olbrot A., Idea dla liderów. Rozmowa z dr. Bolesławem Rokiem, "CSR 2010 trendy. Dodatek do miesięcznika Press" 2010, nr 5.
  14. Ranking odpowiedzialnych firm . Wyniki, "IV Ranking odpowiedzialnych firm 2010. Dodatek do Dziennika Gazeta Prawna", 29 kwietnia 2010.
  15. Respect Index. Spółki giełdowe odpowiedzialne społecznie, www.deloitte.com /assets/Dcoin-Poland/Local% 20Assets/Documents/Broszury% 20nt.% 20usług/pl_CSR_RespectIndex.pdf.
  16. Reyes V., Etyka biznesu - wybrane kwestie, [w:] K. Kietliński, V. Reyes, T. Oleksyn (red.), Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  17. Rok B., Biznes społecznie odpowiedzialny - teoria i praktyka, [w:] J. Hausner (red.), Ekonomia społeczna a rozwój, MSA P , Kraków 2008.
  18. Rok B., Dojrzewanie polskiego CSR, www.gazetaprawna.pl/serwisy/rankingi/artykuly/320574,dojrzewanie_polskiego_csr.htm l.
  19. Rok B., Liderzy trzymają się mocno, "IV Ranking odpowiedzialnych firm 2 010. Dodatek do Dziennika Gazeta Prawna", 29 kwietnia 2010.
  20. Rok B., Nasz kapitał, "Biuletyn Forum Odpowiedzialnego Biznesu" 2000, nr 1.
  21. Zamościńska E., Kto to kupi, "CSR 2010 trendy. Dodatek do miesięcznika Press" 2010 , nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu