BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chrobocińska Katarzyna (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), Majewski Dawid (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Kreowanie konkurencyjności w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego (studia przypadków)
Creating a Competitiveness of Enterprises in the Food Industry (Case Studies)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 73-76, tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł spożywczy, Instrumenty konkurencji, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Food industry, Instruments of competition, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Podjęto próbę identyfikacji źródeł konkurencyjności oraz instrumentów konkurowania w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Wyniki badań wykazały, że do najważniejszych źródeł konkurencyjności zaliczono: postęp technologiczny, umiejętności zarządzania, inwestycje oraz preferencje konsumentów. Natomiast najczęściej stosowanymi instrumentami konkurowania w badanych przedsiębiorstwach były jakość wyrobu oraz wizerunek firmy. (abstrakt oryginalny)

The main aim of this article was to indentify competitiveness sources and competition instruments of enterprises in the food industry. Results of the research have exerted that the most important competitiveness sources were: technological progress: management, investments and consumer's preferences. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Jakubow L. 2005: Źródła sukcesów małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Sopot, 300.
  2. Mantura W. 2002: Identyfikacja czynników sukcesu i konkurencyjności przedsiębiorstwa. [W:] Skawińska E. (red.), Problemy wdrażania strategii rozwoju województwa wielkopolskiego. Poznań, 87.
  3. Niezurawski L., Skonieczek A. 2005: Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw przemysłu spożywczego (na przykładzie regionu warmińsko-mazurskiego). Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4. Sopot. 97-105.
  4. Pierścionek Z. 2006: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa. 202-203.
  5. Sikorski C. 2006: Kultura organizacyjna. Wyd. C.H. Beck, Warszawa, 1-21.
  6. Skawińska E. 2002: Reakcje na zmiany a konkurencyjność przedsiębiorstw. [W:] Skawińska E. (red.). Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście. PWN, Warszawa-Poznań, 83-86.
  7. Stankiewicz. M..I. 2005: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Dom Organizatora TNOiK, Toruń, 36-217.
  8. Tokarski A., Tokarski M. 2006: Bariery rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i sposoby ich przezwyciężenia. [W:'j Otto J., Maciaszczyk A. (red.), Szanse rozwoju polskiego sektora MSP na Jednolitym Rynku Europejskim. Monografie (t.l). Wyd. Politechniki Łódzkiej, Eódź, 111-112.
  9. Zalewski R. 2002: Konkurencyjność przedsiębiorstw przemysłu żywnościowego - case studies. [W:] Skawińska E. (red.). Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, PWN, Warszawa - Poznań. 207-211.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu