BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Domańska Katarzyna (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw przemysłu mleczarskiego na Lubelszczyźnie
Competitive Position of Dairy Enterprises in Lublin Region
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 115-120, tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł mleczarski, Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Dairy industry, Competitive advantage, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Region lubelski
Lublin region
Abstrakt
Dokonano przeglądu opisywanych w literaturze mierników pozycji konkurencyjnej i próby identyfikacji cech, którymi takie miary powinny się charakteryzować. W celu oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa posłużono się wskaźnikiem możliwego do uzyskania tempa wzrostu. (abstrakt oryginalny)

This paper reviews the measures of enterprises competitive position described in literature and examines features which should be characteristic for those measures. The author proposed to apply the ratio of " obtainable growth rate " described by M.E. Porter to assess the competitive position of enterprise and basing upon that ratio there was prepared ranking of dairy enterprises in Lublin region. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gorynia M. (red.) 2002: Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 48, 73-74, 80-81, 95.
  2. Grabowski T. 1994: Wzorzec rynkowego zachowania przedsiębiorstwa. [W:] Otta W.J. (red.), Droga do rynku Aspekty mikroekonomiczne. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 180-181.
  3. Haffer M. 1999: Instrumenty konkurowania. [W:] Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa. Stankiewicz M.J. (red.), TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 49.
  4. Kreikebaum H. 1997: Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie. PWN, Warszawa, 79-80.
  5. Moroz M. 2003: Konkurencyjność przedsiębiorstwa - pojęcie i pomiar. Gospodarka Narodowa, nr 9, 51-52.
  6. Niezgoda D. 2005: Zysk ekonomiczny jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. [W:] Sposoby budowy i oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Niezgoda D. (red). Akademia Rolnicza w Lublinie Lublin, 7, 15-23.
  7. Niezgoda D. 2008: Metodologiczne aspekty przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Maszynopis, KEiOA, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, 8-9.
  8. Olczyk M. 2008: Konkurencyjność. Teoria i praktyka. CeDeWu, Warszawa, 47-48.
  9. Pierścionek Z. 1998: Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa, 147.
  10. Pierścionek Z. 2003: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa, 184.
  11. Pietrzak M. 2002: Strategie konkurencji liderów wybranego sektora branży spożywczej - komunikat z badań Organizacja i Kierowanie, nr 1, 78.
  12. Porter M.E. 1994: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa, 81.
  13. Samuelson W.F., Marks S.G. 1998: Ekonomia menedżerska. PWE, Warszawa, 270 i dalsze.
  14. Stankiewicz M.J. 2005: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Dom Organizatora, TNOiK, Toruń, 36, 89-90, 293-299, 306.
  15. STRATEGOR 1995: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa, 69.
  16. Stępień B., Sulimowska-Formowicz M. 2004: Metody pomiaru konkurencyjności przedsiębiorstwa. Gospodarka Narodowa, nr 5-6, 55-64.
  17. Weresa M.A. (red.) 2007: Polska. Raport o konkurencyjności 2007. Rola zagranicznych inwestycji bezpośrednich w kształtowaniu przewag konkurencyjnych. Instytut Gospodarki Światowej, SGH, Warszawa, 321.
  18. Wrzosek W. 1999: Przewaga konkurencyjna. Marketing i Rynek, nr 7, 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu