BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Górska-Warsewicz Hanna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Marka jako czynnik budowy konkurencyjności przedsiębiorstw w sektorze żywnościowym w Polsce
Brand as a Factor of Building Companies Competitiveness in Polish Food Sector
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 3, s. 180-185, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Marka, Wartość marki, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Brand, Brand value, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem opracowania było przedstawienie zagadnień związanych ze znaczeniem marki w aspekcie zapewnienia konkurencyjności przedsiębiorstw w sektorze żywnościowym. W opracowaniu szczególną uwagę zwrócono na proces budowy marki, włączając proces budowy marki na rozwiniętych rynkach produktów żywnościowych. Przedstawiono również postrzeganą wartość marek jako element budujący jej konkurencyjność. (abstrakt oryginalny)

The importance of brand can be analysed in companies and consumer aspects. Company-based importance of brand is related with financial results, loyalty of distribution channels and price premium. The aim of this study was to present the selected elements of brand development as a base for competitiveness of food companies. The special attention was given to the process of brand building in general and in food companies operating on high concentrated markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A. 1991: Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, Toronto.
  2. Altkorn J. 1999: Strategia marki. PWE, Warszawa.
  3. DeChcrnatony L. 2003: Marka. Wizja i tworzenie marki. GWP. Gdańsk.
  4. Dębski M. 2007: Architektura marek jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek, Nr 5, s. 14-19.
  5. Górská-Warsewicz H., Palaszewska-Reindl T. 2002: Marka na rynkach produktów żywnościowych. Wyd. SGGW, Warszawa.
  6. Kall J. 2005: Tożsamość marek należących do sieci detalicznvch. AE, Kraków.
  7. Keller K.L. 2000: The Brand Report Card. Harvard Business Review, 1.01.2000, s. 147-157.
  8. Korler Ph. 1994: Marketing Management. Prentice Hall International, New Jersey.
  9. Kotler Ph. 2005: Marketing. Rebis, Poznań.
  10. McWiliam G., de Chcrnatony L. 1990: Appreciating Brands as Assets through Using a Two-Dimentional Model. International Journal of Advertising. No 2.
  11. Murphy J.M. 1987: Branding: A Key Marketing Tool. McGraw-Hill, New York.
  12. Urbanek G. 2002: Zarządzanie marką. PWE, Warszawa.
  13. Urbanek G. 2007: Rankingi szczegółowe. [W:] Marki polskie. Ranking najcenniejszych polskich marek. Rzeczpospolita. 6.12.
  14. Witek-Hajduk M.K. 2001: Zarządzanie marką. PWE. Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu