BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matejun Marek (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu firm rodzinnych
Corporate Social Responsibility of Family Businesses
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 156, s. 263-274, tab., bibliogr. 27 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przedsiębiorstwo rodzinne
Corporate Social Responsibility (CSR), Family-owned business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono specyfikę wykorzystania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do przedsiębiorstw rodzinnych, uwzględniając przede wszystkim konieczność rozszerzenia kręgu interesariuszy na rodzinę oraz szersze ujęcie korzyści wynikających z filozofii SOB. Zaprezentowane zostały również przykłady działań społeczne odpowiedzialnych w praktyce funkcjonowania firm rodzinnych. (abstrakt oryginalny)

The article presents the specifics of applying the concept of Corporate Social Responsibility to family businesses, most importantly taking into account the necessity to widen the group of stakeholders to include family and the benefits resulting from the CSR philosophy. It also shows the examples of socially responsible actions found in the practice of operating a family business.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
  2. Adamik A., Partnerska współpraca ze środowiskiem biznesowym jako wyznacznik konkurencyjności MSP, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 5 (1205), UE. Wrocław 2008.
  3. Anderson J.W., Jr., Social Responsibility and the Corporation, "Business Horizons" 1986, czerwiec-lipiec.
  4. Astrachan J.H., Family Firm and the Community Culture, "Family Business Review " 1988. Vol. 1, No. 2.
  5. Carlock R.S., Ward J.L., Strategic Planning for the Family Business, Palgrave, New York 2001.
  6. Gołaszewska-Kaczan U., Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Białystok 2009.
  7. Karlik-Knocińska J., Rataj R., Motoryzacyjny tygrys - studium przypadku firmy Karlik, [w:] P. Kulawczyk, A. Poszewiecki (red.). Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
  8. Krzyżowska O., Potocki T. (red.), Raport odpowiedzialny biznes w Polsce 2004. 100 dobrych przykładów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2005.
  9. Marjański A., Badania małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, [w:] M. Matejun (red.). Wyzwania i perspektyw y zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami, Difin. Warszawa 2010.
  10. Matejun M., Świadomość ekologiczna w sektorze MSP - studium przypadku, [w :| R. Grądzki (red.), Rozwój zrównoważony. Uwarunkowania organizacyjne i techniczne, Wydawnictwo Media Press, Łódź 2008.
  11. Nelson J., Business as Partners in Development: Creating Wealth for Countries, Companies and Communities, The Prince o f Wales Business Leaders Forum. 1996.
  12. Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  13. Penc J., Przedsiębiorstwo w burzliwym otoczeniu. Część /, Oficyna Wydawnicza O PO , Bydgoszcz 2002.
  14. Penc J., Strategie zarządzania. Część 2, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995.
  15. Post J.E., Lawrence A .T ., Weber J., Business and Society. Corporate Strategy, Public Policy, Ethics, McGraw Hill, New York 2002.
  16. Rataj M., Florek H., Studium przypadku firmy "Werner KenkeT spółka z o. o. w Krzycku Wielkim producent tektury falistej i opakowań. Rozwój umocowany społecznie, [w:] P. Kulawczyk. A. Poszewiecki (red.), Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
  17. Rendtorff J.D., Responsibility, Ethics and Legitimacy of Corporations, Copenhagen Business School Press DK. 2009.
  18. Rogala P., Implementacja koncepcji społecznej odpowiedzialności w małych i średnich przedsiębiorstwach, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 5 (1205), UE, Wrocław 2008.
  19. Safin K., Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, AE, Wrocław 2007.
  20. Schreck P., The Business Case for Corporate Social Responsibility, Physica-Verlag, Heidelberg 2009.
  21. Skawińska E., Zalewski R., Klastry biznesowe w rozwoju konkurencyjności i innowacyjności regionów, PWE, Warszawa 2009.
  22. Sułkowski Ł., Marjański A ., Firmy rodzinne. Jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009.
  23. Sztaudynger J.J., Wzrost gospodarczy a kapitał społeczny, prywatyzacja i inflacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  24. Tabor J., Praktyki społecznej odpowiedzialności (CSR) w małych i średnich firm ach, [w:] J. Lewandowski (red.). Zarządzanie organizacjami gospodarczym i w zmieniającym się otoczeniu. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2004.
  25. Thompson A., Economics of the Firm, Prentice Hall, New Jersey 1989.
  26. Wawrzyniak B., Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999.
  27. Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer Businesss, Kraków 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu