BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Perek-Białas Jolanta (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Raportowanie wyników badań - nauczanie a praktyka
Presentation of Research Results - Teaching and Practice
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 86, s. 75-84, rys., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Wizualizacja wyników badań marketingowych : podejścia, metody i zastosowania
Słowa kluczowe
Wizualizacja danych, Języki programowania, Wielowymiarowa analiza statystyczna
Data visualisation, Programing languages, Multi-dimensional statistical analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest głównie pokazanie różnych możliwych prezentacji wyników, które są dostępne za pomocą programów statystycznych, ale dodatkowo uatrakcyjniając wizualizację wyników, przy zastosowaniu specjalnego języka programowania. Od razu będzie to wskazanie, w jaki ciekawy sposób można pokazywać, wydawałoby się, proste, typowe i banalne wyniki. Pytania, które można zadać w kontekście tematyki opracowania, to: na ile w ramach zajęć trzeba, a na ile można, wygospodarować czas na pokazanie roli i znaczenia dobrej wizualizacji wyników? Czy "ograniczona" wizualizacja oznacza brak kompetencji analitycznych badacza/analityka? Jak i gdzie znaleźć złoty środek między nauczaniem a praktyką, dla której wizualizacja decyduje też o przewadze konkurencyjnej firm badawczych? (fragment tekstu)

In the following paper, various graphical possibilities of presenting research results are shown. First, there are presented simple charts, however not independently but together on one graph (as i.e. scatterplots with histogram, or box-plots with histogram). Further, there are shown how - on the graph - "typical" results of logistic regression could be illustrated by only statistically significant Exp(B). The Graphical Programming Language (GPL) could be used in order to obtain different graphs. GPL could be used via available statistical packages (i.e. PASW 17) and so it gives possibilities of more interesting presentations and visualization of the results. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, AE, Kraków 1992.
  2. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. PWN, Warszawa 2002.
  3. Gatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2004.
  4. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  5. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  6. Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, AE, Kraków 1998.
  7. Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, Wyd. PWN, Warszawa 1996.
  8. Wilkinson L., The Grammar of Graphics, Springer, 2nd Edition, 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu