- Autor
- Gliwa Małgorzata (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
- Tytuł
- Wizualizacja obiektów symbolicznych
Visualization of Symbolic Objects - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 86, s. 143-152, rys., bibliogr. 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Wizualizacja wyników badań marketingowych : podejścia, metody i zastosowania
- Słowa kluczowe
- Klasyfikacja obiektów, Wizualizacja danych, Analiza danych statystycznych
Classification of objects, Data visualisation, Statistical data analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wizualizacji obiektów symbolicznych, w tym techniki Zoom Star. W części empirycznej przeprowadzona zostanie klasyfikacja obiektów symbolicznych pochodzących z rzeczywistego zbioru danych. Otrzymane wyniki przedstawione zostaną graficznie w formie zarówno dendrogramu, jak i wykresów dwuwymiarowych oraz trójwymiarowych. Na podstawie otrzymanych wykresów dokonana zostanie analiza porównawcza otrzymanych klas obiektów. (fragment tekstu)
In the article, Zoom Star technique is presented, which allows for graphical representation of symbolic objects. 2D and 3D graphs were used. Next, classification of symbolic objects taken from real database was carried out. The hierarchical agglomerative method for symbolic objects was used. Results were presented both in the form of dendrogram and 2D and 3D graphs. On the basis of these graphs a comparative analysis of classes was done. Calculations were made in the programme SODAS and R. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bock H.H., Diday E., Analysis of Symbolic Data, Springer-Verlag, Berlin 2000, s. 49.
- Diday E., An Introduction to Symbolic Data Analysis and the Sodas Software, "The Electronic Journal of Symbolic Data Analysis" 2002, nr 0.
- Gatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2004, s. 246.
- Ichino M., Yaguchi H., Generalized Minkowski Metrics for Mixed Feature Type Data Analysis, "IEEE Transactions on System, Man and Cybernetics" 1994, t. 24 (4), s. 698-704.
- Noirhomme-Fraiture M., Rouard M., Representation of Sub-Populations and Correlation with Zoom Star, Proceedings of NTTS'98, EUSTAT, Sorrento l998.
- Noirhomme-Fraiture M., Rouard M., Visualizing and Editing Symbolic Object, [w:] Analysis of Symbolic Data, H.-H. Bock, E. Diday (red.), Springer Verlag, Berlin-Heidelberg 2000, s. 125-138.
- Noirhomme-Fraiture M., Visualization of Large Data Sets. The Zoom Star Solution, "The Electronic Journal of Symbolic Data Analysis" 2002, t.0, nr 0.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol