- Autor
- Wilk Justyna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Techniki graficzne w procesie segmentacji rynku na podstawie danych symbolicznych
Visualization Techniques in Market Segmentation Procedure Based on Symbolic Data - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 86, s. 153-164, tab., rys., bibliogr. 14 poz.
- Tytuł własny numeru
- Wizualizacja wyników badań marketingowych : podejścia, metody i zastosowania
- Słowa kluczowe
- Segmentacja rynku, Wizualizacja danych, Analiza danych statystycznych
Market segmentation, Data visualisation, Statistical data analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu było przedstawienie technik graficznych, jakie można stosować w prezentacji wyników badań segmentacyjnych na podstawie danych symbolicznych. (fragment tekstu)
Market segmentation is a key strategic management tool. It enables to meet the customers' needs more precisely, gain a higher market share and profits. Marketing information is collected through questionnaire surveys or from data bases. The data complexity prevents application of classical data to describe customers. Symbolic data application allows us to describe customers in an explanatory way. Implementing of the market segmentation strategy requires a thorough understanding of the research results. Visualization techniques application simplifies communicating the findings to practitioners. The aim of the paper is to introduce visualization techniques that can be applied in market segmentation research based on symbolic data. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Arroyo J., Maté C., Muñoz-San Roque A., Hierarchical Clustering for Boxplot Variables, [w:] Data Science and Classification, Studies in Classification, Data Analysis and Knowledge Organization, V. Batagelj, H.H. Bock, A. Ferligoj, A. Žiberna (red.), Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2006, s. 59-66.
- Bock H.H., Diday E. (red.), Analysis of Symbolic Data. Explanatory Methods for Extracting Statistical Information from Complex Data, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2000.
- Calvo-Garrido P., Applications of Symbolic Objects In Official Statistics, EUSTAT Technical Notebook, Instituto Vasco de Estadistica, Donostia - San Sebastian 2000.
- Denoeux T., Masson M., Multidimensional Scaling of Interval-Valued Dissimilarity Data, "Pattern Recognition Letters" 2000 vol. 21, s. 83-92.
- Gordon A. D., Classification, Chapman and Hall/CRC, London 1999.
- Groenen P., Winsberg S., Rodriguez O., Diday E., I-Scal: Multidimensional Scaling of Interval Dissimilarities, "Computational Statistics and Data Analysis" 2006 vol. 51, s. 360-378.
- Groenen P.J.F., Winsberg S., Rodriguez O., Diday E., SymScal: Symbolic Multidimensional Scaling of Interval Dissimilarities, "Econometric Report" 2005-15, Rotterdam 2005.
- Noirhomme-Fraiture M. (red.), Help Guide for SODAS 2 Software, Software Report, Analysis System of Symbolic Official Data, Project Number IST-2000-25161, 2004a.
- Noirhomme-Fraiture M. (red.), User Manual for SODAS 2 Software, Software Report, Analysis System of Symbolic Official Data, Project Number IST-2000-25161, 2004b.
- Smith W.R., Product Differentiation and Market Segmentation as Alternative Marketing Strategies, "Journal of Marketing", July 1956, vol. 21, Issue 1.
- Wedel M., Kamakura W. A., Market Segmentation: Conceptual and Methodological Foundations, Kluwer Academic Publisher, Boston-Dordrecht-London 1998.
- Wilk J., Graficzna prezentacja obiektów symbolicznych, [w:] Ekonometria 16, Zastosowania metod ilościowych, J. Dziechciarz (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1100, AE, Wrocław 2006a, s. 86-96.
- Wilk J., Problemy klasyfikacji obiektów symbolicznych. Symboliczne miary odległości, [w:] Ilościowe i jakościowe metody badania rynku. Pomiar i jego skuteczność, J. Garczarczyk (red.), ZN AE w Poznaniu nr 71, Poznań 2006b, s. 69-83.
- Wilk J., Interpretacja i profilowanie klas w analizie danych symbolicznych, [w:] Taksonomia 14, Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, K. Jajuga, M. Walesiak (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1169, AE, Wrocław 2007, s. 149-159.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol