- Autor
- Brodziński Zbigniew (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
- Tytuł
- Strategie lokalnych grup działania na rzecz poprawy konkurencyjności obszarów wiejskich
The Strategies of Local Activity Groups for Improvement of Rural Areas Competetiveness - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 2, s. 34-38, bibliogr. 12 poz.
- Słowa kluczowe
- Obszary wiejskie, Konkurencyjność regionów, Usługi turystyczne, Promocja walorów regionu
Rural areas, Regions competitiveness, Tourism services, Promotion of region value - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono opinie 68 aktywnych członków ośmiu lokalnych grup działania (LGD) funkcjonujących na terenie woj. warmińsko-mazurskiego. Badania dotyczące działań podejmowanych przez LGD na rzecz poprawy konkurencyjności obszarów wiejskich przeprowadzono w pierwszym kwartale 2008 r., a więc w końcowym okresie wdrażania schematu II programu Leader+. Z wypowiedzi respondentów wynika, że działania podejmowane przez LGD koncentrują się głównie wokół kwestii promowania wizerunku obszaru jako miejsca o wysokich walorach turystycznych oraz wspierania działań poprawiających ofertę i jakość świadczonych usług turystycznych. (abstrakt oryginalny)
The article presents opinions of 68 active members who represent 8 Local Activity Groups (LAG) in Warmia and Mazury province. The survey was carried out in February and Martch 2008 in final period of implementation Leader + programme and Strategies of Rural Areas Development realization. The surveys proved that activities undertaken by LAG for rural areas competitiveness are concentrated on areas promotion as a place of tourism attraction and supporting activities improving offer and quality of tourism services. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Adamowicz M. 2005: Marketing regionalny na przykładzie Zielonych Płuc Polski. Problemy Zarządzania. 4(10). 86-108.
- Bajerowski 'I'. 2003: Podstawy teoretyczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią. Wyd. UWM w Olsztynie, Olsztyn.
- Domański R. 2004: Geografia ekonomiczna. Ujęcie dynamiczne. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
- Frąckiewicz-Wronka A. 2007: Nowa koncepcja zarządzania sprawami publicznymi i współzarządzanie rozwojem lokalnym. Problemy Zarządzania. Nr 3(17), 39-49.
- Gorzelak G. 2003: Bieda i zamożność regionów założenia, hipotezy, przykłady. Studia Regionalne i Lokalne, Nr 1(11), 37-59.
- Heller J. 2002: Regionalne zróżnicowanie obszarów wiejskich w Polsce. Prace Naukowe AE we Wrocławiu. Nr 941, 305-310.
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. 2002: Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Obrębski M. 1998: Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni. Wyd. AE we Wrocławiu. Wrocław.
- OECD 2004: New Form soft Governance for Economic Development. OECD, Paris.
- Potoczek A. 2000: Współczesne problemy rozwoju lokalnego i regionalnego. Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku. Włocławek.
- Robbins S.P., DeCenzo D.A. 2002: Podstawy zarządzania. PWE, Warszawa.
- Stöhr W.B. 1996: Local synergy and innovation in peripheral areas. [in:] Wealth from Diversity. Inovation, Structural Change and Finance for Regional Development in Europe. Eds. Vence-Deza X., Metcalfe J.S., Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Boston, London, 229-240.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol