BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chotkowski Jacek (Politechnika Koszalińska), Deluga Włodzimierz (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Rola marketingu terytorialnego w rozwoju regionów peryferyjnych na przykładzie Pomorza Środkowego
The Role of Territorial Marketing in the Development of Peripheral Regions on the Example of the Middle-Pomerania Region
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 2, s. 57-61, tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Marketing terytorialny, Czynniki rozwoju gospodarczego, Konkurencyjność regionów
Territorial marketing, Factors of economic development, Regions competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Pomorze Środkowe
Middle Pomerania
Abstrakt
Przeanalizowano wybrane czynniki poprawy konkurencyjności regionów na przykładzie Pomorza Środkowego. Uwzględniając nadmorskie i pojezierne położenie oraz walory przyrodnicze regionu jednym z głównych kierunków rozwoju gospodarczego powinna być turystyka. W przypadku regionów oddalonych od centrów przemysłu i dużych aglomeracji miejskich najważniejszym czynnikiem poprawy konkurencyjności jest, oprócz rozbudowy infrastruktury, rozwój profesjonalnego marketingu, w tym marketingu relacji. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the analysis of selected conditions of the improvement of competitiveness of regions on the example of the Middle-Pomerania Region. Taking into account the seaside position and natural values of the region its main direction of the economic development should be towards tourism. In case of regions far away from industrial centres and big urban agglomerations the most important condition of the improvement of competitiveness is, besides the development of infrastructure, the development of professional marketing, including the relationship marketing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamowicz M. 2006: Rozwój marketingu gmin - formowanie się czy ekspansja marketingu terytorialnego w Polsce. [w:] Ekspansja czy regres marketingu. Red. E. Duliniec i inni. PWE, Warszawa, 377-386.
  2. Andruszkiewicz K. 2005: Potencjał konkurencyjności regionu fundamentem jego strategii rozwoju. [w:] Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji i rozwoju. Red. nauk. H. Szulce, M. Florek. Akademia Ekonomiczna, Poznań. 140-145.
  3. Chotkowski J. 2004: Istota marketingu. [w:] Marketing w zarysie. Red. W. Deluga. Politechnika Koszalińska. Koszalin. 11-29.
  4. Chotkowski J., Starczewska A., Strzelecki P. 2006: Możliwości rozwoju regionu koszalińskiego w opinii miejscowych liderów polityki, biznesu i nauki. [w:] Szanse i wyzwania współczesnego marketingu. Red. W. Deluga, J. Chotkowski. PTE. Koszalin. 189-208.
  5. Florek M. 2006: Podstawy marketingu terytorialnego. AE, Poznań.
  6. Kotler P. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka. Warszawa.
  7. Kotler P., Heider D., Rein I. 1993: Marketing Places -Attracting Investrnent, Industry and Tourism to Cities. The Free Press, New York.
  8. Kowalik I., Sikora T. 2007: Marketing produktów regionalnych. Cz.1. Marketing i Rynek, nr 9, 15-22.
  9. Kuciński K. 1998: Konkurencyjność jako zagadnienie regionalne. Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej SGH, Warszawa.
  10. Matuszyńska E. 2007: Polityka regionalna (polityka spójności). [w:] Kompendium wiedzy o Unii Europejskiej. Red. nauk. E. Małuszyńska, B. Gruchman. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa. 238-264.
  11. Markowski T. 2002: Marketing terytorialny. PAN KPZK, Warszawa.
  12. Masternak M. 2005: Miejsce marketingu terytorialnego w realizacji celów strategii rozwoju powiatu bytowskiego. Praca magisterska wykonana w Zakładzie Marketingu Politechniki Koszalińskiej pod kier. prof. W. Delugi.
  13. Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015. 2006: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa (Dokument przyjęty przez RM dnia 29.11.2006 r.).
  14. Szromnik A. 2007: Marketing terytorialny. Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  15. Urban S. 2004: Marketing terytorialny jako czynnik pobudzający przedsiębiorczość. [w:] Przedsiębiorczość i marketing szansą rozwoju obszarów wiejskich. Red. S. Urban. AE. Wrocław, 38-48.
  16. Wasilewski A. 2005. Samorząd gminny jako czynnik poprawy konkurencyjności obszarów wiejskich. Studia i Monografie, nr 129. IERiGŻ, Warszawa.
  17. Wilkin J. 2001: Jak wspierać polską wieś, aby jej nie zaszkodzić? Wieś Jutra, nr 12, 39-40.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu