BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Isański Jakub (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Tytuł
Rola mediów, jako rynku przedstawiania cech gości, w przyciąganiu turystów
Media's Role in Attracting Tourists, as a Market of Presenting Guests Demanded Characteristic
Źródło
Człowiek i Społeczeństwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Nauk Społecznych, 2003, t. 21, s. 69-81, bibliogr. 24 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing wartości społecznych
Słowa kluczowe
Marketing społeczny, Atrakcyjność turystyczna, Marketing turystyczny, Oferta turystyczna, Media reklamowe
Social marketing, Touristic attractiveness, Tourism marketing, Touring offer, Advertising media
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule opisano zagadnienia marketingowe w odniesieniu do społecznego wymiaru współczesnej turystyki. Omówiono dobór kryteriów, według których przedstawiane są różne kultury na potrzeby ich prezentacji na rynku turystycznym. Przeanalizowano przewodniki oraz katalogi biur podróży jako źródła informacji o atrakcjach turystycznych, a także przedstawiono marketing wartości społecznych w turystyce.

As a way of spending free time along western societies, a remarkable place belongs to international tourism. Statistic data base shows, but it is also easy to see watching tourist advertisements, the holiday's main directions of tourists. Available catalogues and brochures present any place as a very pleasant and friendly for guests many spectacular feasts, customs and traditions easy to see for anybody deciding to visit any particular region are mentioned. Such a characteristic, shared with a description of regional monuments, relics and nature, is to interest tourists from all over the world. Which of these marks are most important in attracting them? Media's role is promoting tourist attractions, being a part of a process of providing an article, adequately packed up, delivered to a proper place, for a chosen buyer, for a defined price. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boorstin, D. (1962), The Image. A Guide to Pseudo-Events in America, Harper Colophon Books.
  2. Brohman, J. (1996), New Directions in Tourism for the Third World Development, Annals of Tourism Research, vol. 23 No 1.
  3. Brunt, P., Courtney, P. (1999), Host Perceptions of Sociocultural Impacts, Annals of Tourism Research, vol. 26 No 3.
  4. Cyrson, E. (1997), Zarządzanie marketingiem. W: E. Cyrson (red.), Kompendium wiedzy o gospodarce, PWN
  5. DuFresne, J. (2000), Alaska, wyd. Lonely Planet.
  6. Dwie strony turystycznego medalu (2000), National Geographic, vol. 2 nr 7(10).
  7. Europa na weekend, Lwów (2000), wyd. Pascal.
  8. Finlay, Everist, Wheeler, Nepal (1996), wyd. Lonely Planet.
  9. Hampton, M.P. (1998), Backpacker Tourism and Economic Development, Annals of Tourism Research, vol. 25 No 3.
  10. Johnston, M. E., Viken, A. (1997), Tourism development in Greenland, Annals of Tourism Research, vol. 24 No 4.
  11. Leheny, D. (1995), A Political Economy of Asian Sex Tourism, Annals of Tourism Research, vol. 22.
  12. Melosik, Z. (2002), Kryzys męskości w kulturze współczesnej, Poznań: wyd. Wolumin.
  13. Notzke, C. (1999), Indigenous tourism development in the Arctic, Annals of Tourism Research, vol. 26 No l.
  14. Opperman, M. (1999), Sex Tourism, Annals of Tourism Research, vol. 26 No 1.
  15. Stefanicki, R. (2003), Listy miłosne, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, 8 marca.
  16. Storey, R. (1998), China, wyd. Lonely Planet.
  17. Strinati, D. (1998), Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań: Zysk i S-ka.
  18. Urry, J. (1997), Consuming Places, London&NY.
  19. Wilson, D. (1997), Paradoxes of Tourism in Goa, Annals of Tourism Research, vol. 24 No 1.
  20. www.disneylandparis.com strony internetowe Parku Rozrywki Euro Disneyland.
  21. www.intur.com.pl strony internetowe Instytutu Turystyki.
  22. www.msz.gov.pl/informacje konsularne/poradnik "Polak za granicą 2002".
  23. www.wttc.org strony internetowe World Travel&Tourism Council.
  24. www.mofa.go.jp strony internetowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych Japonii.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0239-3271
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu