BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jalinik Mikołaj (Politechnika Białostocka)
Tytuł
Działania zachęcające do odwiedzenia województwa podlaskiego przez turystów zagranicznych
Attracting Foreign Tourists to Podlaskie Province
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 2, s. 86-91, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Oferta turystyczna, Analiza ruchu turystycznego, Atrakcyjność turystyczna, Promocja turystyki, Strategia rozwoju turystyki
Touring offer, Analysis of tourist movement, Touristic attractiveness, Promotion of tourism, Tourism development strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Województwo podlaskie
Podlaskie Voivodship
Abstrakt
Podjęto próbę wskazania działań zachęcających do odwiedzenia województwa podlaskiego przez turystów zagranicznych. Jest to województwo, w którym nie są wykorzystane walory i atrakcje turystyczne przez turystów krajowych, a szczególnie zagranicznych. Po zastosowaniu przedstawionych propozycji jest duża szansa na poprawę istniejącej sytuacji. (abstrakt oryginalny)

Tourism development depends on many factors, which have an influence on foreign tourists' arrival. Podlaskie province is particular region which is regarded to be a "lost chances" area. Podlaskie province is rich in extensive number of values and tourist attraction, which are still not being used by tourists. The most urgent enterprises that influence tourism development is: promotion and information process development, building and expansion of tourist infrastructure, preparing of tourists' attraction and local community elicitation. Taking into consideration values, tourist attractions, local authority engagement and local community entrepreneurship, attraction of foreign tourists is doable and will have positive influence on local budget improvement as well as standard of living of Podlaskie province local community. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Jalinik M. 2005: Typologia gospodarstw agroturystycznych jako determinanta rozwoju usług. Wyd. Politechnika Białostocka. Białystok.
  2. Michałowski K., Jalinik M. 2002: Wpływ promocji i informacji na rozwój agroturystyki. [w:] Informacja i promocja w turystyce. Wyd. PB. Białystok.
  3. Rocznik statystyczny województw 2007a: GUS Warszawa.
  4. Rocznik statystyczny województwa podlaskiego 2007 b: GUS Warszawa.
  5. Urząd Wojewódzki w Białymstoku. 2008: Urząd Wojewódzki w Białymstoku.
  6. [www.e-hotelarz.pl].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu