BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Pozamedyczne czynniki warunkujące wybór placówki zdrowotnej przez klientów
Extramedical Factors Affecting the Choice of Health-Care Institutions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1183, s. 38-45, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem
Słowa kluczowe
Opieka zdrowotna, Ocena jakości usług zdrowotnych, Marketing, Budowanie lojalności klienta, Standardy opieki zdrowotnej
Health care, Quality evaluation of health care services, Marketing, Cultivation customer loyalty, Healthcare standards
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono proklientowskie działania, które podejmowane są przez placówki zdrowotne. Omówiono orientację marketingową szpitali oraz wymieniono kryteria oceny jakości usług zdrowotnych, do których należą: materialność, niezawodność, reagowanie, kompetencja i uprzejmość. Zaprezentowano także wyniki badań, dotyczące pozamedycznych czynników wpływających na decyzje wyboru placówki zdrowotnej przez pacjenta, w tym przypadku gabinetu stomatologicznego.

The conditions of a free market economy make health institutions compete for patients-clients on the market. Managers should get to know extramedical factors that influence patients' decisions concerning the choice of medical services providers. This is extremely important from the point of view of functioning of these health-care institutions, especially when patients pay with their own money. The aim of this article is to: - describe extramedical factors influencing the quality of health services, - indicate the significance of marketing in everyday practice of health care institutions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berry L.L., Zeithaml V.A., Parasuraman A., Five imperatives for improving service quality, "Sloan Management Review" 1990.
  2. Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług stomatologicznych, Wyd. Czelej, Lublin 2004.
  3. Dobska M., Perspektywy marketingu, "Marketing w Praktyce" 1998 nr 5.
  4. Kachniewska M., Zarządzanie jakością usług turystycznych, Difin, Warszawa 2002.
  5. Kotler P., Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  6. Mudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  7. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 2001.
  8. Rogoziński K., Usługi rynkowe, Wyd. AE, Poznań 2000.
  9. Zeithaml V.A., Parasuraman A., Berry L.L., Delivering Quality Service, The Free Press, Macmillan Inc. 1990.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu