BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Procesy związane z wiedzą a zagadnienie wartości
Knowledge Processes and Organization's Value
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1183, s. 495-503, bibliogr. 46 poz.
Tytuł własny numeru
Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Wiedza, Wartość przedsiębiorstwa
Knowledge management, Knowledge, Enterprise value
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano podstawowe zagadnienia dotyczące procesów związanych z wiedzą i ich konsekwencji w kontekście wartości organizacji. Wyjaśniono istotę, znaczenie i rodzaje procesów wiedzy i ich znaczenie w tworzeniu wartości. Przedstawiono strategie zdeterminowane kapitałem wiedzy.

The paper is mostly theoretical in character. It explains the essence, meaning and kinds of knowledge processes and their importance on value creation. In fact, the article is a theoretical explanation of one of the elements of the knowledge management system. The author focuses on describing the knowledge processes an presents the knowledge processes directions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adenfelt M., Lagerstrom K., Enabling knowledge creation and sparing in transnational project, "International Journal of Project Management" 2006 nr 24.
  2. Blomstermo А. і in., The perceived usefulness of network experiential knowledge in the internationalizing firm, "Journal of International Management" 2004 nr 10.
  3. Brdulak J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu, SGH, Warszawa 205.
  4. Bukowitz W., Williams R., The Knowledge Management Field Book, Prentice Hall, London 2000.
  5. Desouza K., Strategic contributions of game rooms to knowledge management: some preliminary insights, "Information and Management" 2003 nr 41.
  6. Desouza K., Awazu Y., Constructing international knowledge markets: considerations from mini cases, "International Journal of Information Management" 2003 nr 23.
  7. Dyer J., Singh H., The relational view: The cooperative strategy and sources of interorganizational , competitive advantage, "Academy of Management Review" 1998 vol. 24 nr 4.
  8. Edvinsson L., Malone M., Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa 2001.
  9. Ernst D., Kim L., Global production networks, knowledge diffusion, and local capability formation, "Research Policy" 2002 nr 31.
  10. Furu P., Drivers of competence development in different types of multinational R&D subsidiaries, "Scandinavian Journal of Management" 2001 nr 17.
  11. Gladstone В., Zarządzanie wiedzą. Knowledge Management, Petit, Warszawa 2004.
  12. Gluckstein S., Strategic Management of the Knowledge Enterprise, Siemens AG 2001.
  13. Grant R., The knowledge-based view of the firm: implications for management practice, "Long Range Planning" 1997 vol. 30 nr 3.
  14. Grudzewski W., Hejduk I,, Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, Difïn, Warszawa 2002.
  15. Haffer M., Zasoby wiedzy jako czynnik wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw, [w;] Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, red. B. Godziszewski, M. Haffer, M. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  16. Handy Ch., Wiek przezwyciężonego rozumu, Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1998.
  17. Hoegl M., Schulze A., How to support knowledge creation in new product development: an investigation of knowledge management methods, "European Management Journal" 2005 vol. 23 nr 3 (June).
  18. Jarugowa A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym, ODDK, Gdańsk 2002.
  19. Kaplan R., Norton D., The Strategy Focused Organization. How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston 2001.
  20. Kaplan R., Norton D., Czy niematerialne zasoby współgrają ze strategią twojej firmy?, "Harvard Business Review Polska" 2004 (kwiecień).
  21. Kogut В., Zander U., Knowledge of the firm and the evolutionary theory of the multinational corporation, "Journal of International Business Studies" 1993 vol. 24 nr 4.
  22. Kumar N., Determinants of overseas R&D activity of multinational enterprise: the case of US and Japanese corporations, "Research Policy" 2001 nr 30.
  23. Lahti R., Beyerlein M., Knowledge transfer and management consulting: a look at "The Firm", "Business Horizons" 2000 (January-February).
  24. Lipparini A., Fratocchi, The capabilities of the transnational firm: accessing knowledge and leveraging inter-firm relationships, "European Management Journal" 1999 vol. 17 nr 6.
  25. Mason G., Beltramo J., Paul J., External knowledge sourcing in different national settings: a comparison of electronics establishments in Britain and France, "Research Policy" 2004 nr 33.
  26. Mesjasz С., Teoretyczne podstawy zarządzania wiedzą, [w:] Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, red. B. Godziszewski, M. Haffer, M. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  27. Mikuła В., Organizacje oparte na wiedzy, Wyd. AE, Kraków 2006.
  28. Mikuła В., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa 2002.
  29. Murray P., Myers A., The facts about knowledge. Special report. "Information Strategy" 1997 (November).
  30. Niemczyk J., Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, Wyd. AE, Wrocław 2006.
  31. Park Y., Kim S., Knowledge management system for fourth generation R&D: Knowvation, "Technovation" 2006 nr 26.
  32. Petrash G, Dow's Journey to a knowledge value management culture, "European Management Journal" 1996 nr 14 (August).
  33. Prahalad С. К., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  34. Probst G., Raub S., Romhardt К., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  35. Sarvary M., Knowledge management and competition in the consulting industry, "California Management Review" 1999 vol. 41 nr 2 (Winter).
  36. Skyrme D., Developing a knowledge strategy, "Strategic Planning Society" 1998 nr 1.
  37. Stankiewicz M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  38. Stańczyk-Hugiet E., Konkurencyjność organizacji opartych na wiedzy, [w:] Wybrane problemy zanudzania współczesnym przedsiębiorstwem, red. M. Przybyła, AE, Wrocław 2003.
  39. Stewart T., The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicolas Brealey Publishing, London 2001.
  40. Strojny M., Zarządzanie wiedzą. Wstęp do dyskusji, "Personel" 2001.
  41. Sveiby K.-E., A knowledge-based theory of the firm to guide Strategy Formulation, "Journal of Intellectual Capital" 2001 vol. 2 nr 4.
  42. Тео Т., Meeting the challenges of knowledge management at the Housing and Development Board, "Decision Support Systems" 2005 nr 41.
  43. Weick K., Enactment processes in organizations, [w:] New Directions in Organizational Behavior, red. B. Staw, G. Salancik, St. Clair, Chicago 1977.
  44. Weick K., Managerial thought in the context of action, [w:] The Executive Mind, red. S. Shrivastava, JosseyBass, San Francisco 1983.
  45. Yamin M, Otto J., Patterns of knowledge flows and MNE innovative performance, "Journal of International Management" 2004 nr 10.
  46. Yang J., Knowledge integration and innovation: securing new product advantage in high technology industry, "The Journal of High Technology Management Research" 2005 nr 16.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu