BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zawadzka Danuta (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Przesłanki kredytowania kontrahentów w obrocie gospodarczym
The Motives for Mutuals Crediting by Companies in Economic Turnover
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1183, s. 705-713, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem
Słowa kluczowe
Obrót gospodarczy, Kredyt handlowy, Kredyt kupiecki, Przegląd literatury, Przedsiębiorstwo
Economic turnover, Commercial credit, Trade credit, Literature review, Enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono różne teorie i poglądy na temat kredytu handlowego (kupieckiego) w teorii przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano motywy stosowania kredytu kupieckiego w obrocie gospodarczym. Wskazana uwarunkowania procesu podejmowania decyzji przez dostawcę, pełniącego rolę dawcy kapitału w ramach kredytu kupieckiego, i odbiorcę, zgłaszającego zapotrzebowanie na środki finansowe.

In the paper, the author concentrates on the companies' motives for trade credit in commercial transactions, in the context of the advantages and costs of it, with reference to the economy development in macroeconomic depiction. It is based on literature research. The author describes the huge range of the factors influencing companies' decisions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ben-Horim M., Levy H., Inflation and the trade credit theory period, "Management Science" 1982 vol. 28 nr 6 (June), s. 646-651.
  2. Brasch J.J., The role of trade credit in economic development, "Quarterly Journal of Business & Economics" 1972 (Winter).
  3. Emery G.W., An optimal financial approach to variable demand, "Journal of Financial and Quantitative Analysis" 1987 vol. 22 nr 2, s. 209-225.
  4. Jain N., Monitoring costs and trade credit, "The Quarterly of Economics and Finance" 2001 nr 41, s. 89-110.
  5. Laffer A.B., Trade credit and the money market, "Journal of Political Economy" 1970 (March/April), s. 239-267.
  6. Lee Y.W., Stowe J.D., Product risk, asymmetric information and trade credit, "Journal of Finance and Quantitative Analysis" 1993 vol. 28 nr 2, s. 285-300.
  7. Moyer R.Ch., McGuigan J.R., Ketlow W.J., Contemporary Financial Management, West Publishing, 4th Edition 1990.
  8. Nadiri M.I., The determinants of trade credit in the U.S. Total manufacturing sector, "Econometrica" 1969 vol. 37 nr 3 (July).
  9. Peel M.J., Wilson N., Howorth C, Late payment and credit management in the small firm sector: Some empirical evidence, "International Journal of Small Business" 2000 vol. 18 nr 2 (February).
  10. Petersen M., Rajan R. G. Trade credit: theories and evidence, "The Review of Financial Studies" 1997 vol. 10 nr 3 (Fall), s. 661-691.
  11. Scherr F.C., Optimal trade credit limits, "Financial Management" 1996 vol. 25 nr 1 (Spring), s. 71-85.
  12. Schwartz R.A., An economic model of trade credit, "Journal of Financial and Quantitative Analysis" 1974 (September), s. 643-657.
  13. Schwartz R.A., Whitcomb D.A., Implicit transfers in the extension of trade credit, [w:] K.E. Boulding, T.F. Wilson, Redistribution through the Financial System: The Grants Economics of Money and Credit, Preager Special Studies, New York 1978, s. 191-208.
  14. Smith J.K., Trade credit and informational asymmetry, "The Journal of Finance" 1987 vol. XLII nr 4 (September).
  15. Summers В., Wilson N., The empirical investigation of trade credit demand, "International Journal of the Economics of Business" 2002 vol. 9 nr 2, s. 257-270.
  16. Udell G., SME Lending: Defining the issues in a global perspective, Working Papers, Kelly School of Business, Indiana University, March 4, 2004.
  17. Walker D.A., Trade credit supply for small business, "American Journal of Small Business" 1985 vol. IX nr 3 (Winter), s. 30-40.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu