BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Komor Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Segmentacja europejskich konsumentów według teorii stylu życia
The Segmentation of European Consumers According to the Theory of Life Style
Źródło
Marketing i Rynek, 2011, nr 7, s. 14-19, rys., tab.
Słowa kluczowe
Konsument, Zachowania konsumenta, Styl życia, Analiza porównawcza
Consumer, Consumer behaviour, Lifestyle, Comparative analysis
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia
Western Europe, Central Europe, Eastern Europe
Abstrakt
Autor artykułu podejmuje rozważania dotyczące segmentacji konsumentów w Europie na podstawie teorii stylu życia. W artykule przedstawiono teoretyczne pojecie stylu życia oraz omówiono rozwój koncepcji segmentacji opartej na stylach życia w Europie. Następnie zaprezentowano metodologiczne podstawy segmentacji według Euro-Socio-Style oraz przedstawiono i omówiono osiem typów konsumentów w Europie. Ponadto dokonano analizy zróżnicowań zachowań i wartości prezentowanych przez konsumentów między Europą Zachodnią a Europą Środkową i Wschodnią. W podsumowaniu opracowania zawarto wnioski autora. (abstrakt oryginalny)

Author of the article undertakes considerations concerning segmentation of consumers in Europe on the basis of the theory of life style. In the article a theoretical idea of life style is presented and development of an idea of segmentation based on life style is discussed. Then methodological foundations of segmentation according to Euro-Socio-Styles was presented and eight types of consumers were discussed and presented. Additionally, an analysis of differentiation in behavior and values shown between consumers from Western and Central-East Europe was elaborated. In the summary of the elaboration the conclusions of author were enclosed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Busch, W. Fuchs, F. Unger, Integriertes Marketing. Strategie - Organisation - Instrumente, Gabler, Wiesbaden 2008, s. 94-95.
  2. B. Cathelat, Socio-Lifestyles Marketing. The New Science of Identifying, Classifying and Targeting Consumers Worldwide, Probus Publishing, Chicago 1993.
  3. B. Cathalat, Sozio-styles Systheme: les "Styles de Vie" teorie, methode, application, Les Editions D'oganisations, Paris 1990.
  4. M. Enke, A. Geigenmüller, Th. Peichl, M. Hauck, Consumer Behaviour in a Newer, Larger Europe Consumer Segmentation in Central and Eastern Europe, "Planung & Analyse. Zeitschrift fuer Marktforschung und Marketing", Special Edition 2005, s. 3.
  5. M. Enke, A. Geigenmüller, F.E. Schrader, Marketing im erweiterten Europa: Märkte und Chancen erfolgreich nutzen, mi-Fachverlag, Landsberg/Lech 2006, s. 79.
  6. T. Foscht, B. Swoboda, Kaeuferverhalten. Grundlagen - Perspektiven - Anwendungen, Gabler, Wiesbaden 2007, s. 128.
  7. G. Franzen, S. Moriarty, The Science and Art of Branding, M.E. Sharpe, Armonk 2009, s. 149-150.
  8. M. Hauck, Euro-Socio-Styles. Zielgruppenorientierung für strategische Marketingplanung, Instrumentenpräsentation für die Universität Passau, Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, 2006, s. 32.
  9. T.P. Hustad, E.A. Pessemier, The Development and Application of Psychographical Life Style and Associated Activity and Attitude Measures. In: Life Style and Psychographics, W.D. Wells (ed.), American Marketing Association, Chicago 1974, s. 31-70.
  10. A. Kofler, The GfK Euro-Socio-Styles®. The Potential of European Lifestyle Research for Strategic Target Group Marketing, WAPOR/ISSC Conference on International Social Surveys, 2005, s. 22.
  11. P. Kotler, G. Armstrong, Principles of Marketing, Pearson Education, Upper Saddle River 2010, s. 171.
  12. Ch.W. Lamb, J.F. Hair, C. McDaniel, Marketing, Mason, South-Western Cengage Leaning, OH 2010, s. 664.
  13. W. Lazer, Life Style Concepts and Marketing. In: Toward Scientific Marketing, S.A. Greyser (ed.), American Marketing Association, Chicago 1963, s. 135.
  14. R.D. Michman, E.M. Mazze, The Affluent Consumer. Marketing and Selling The Luxury. Lifestyle, Praeger Books, Westport 2006, s. 116.
  15. S. Nemeth, Internationale Sortimentsgestaltung und steuerung auf Basis von Category Management, Peter Lang Verlag, Frankfurt 2010, s. 162.
  16. T. Peichl, Euro-Socio-Styles®. Zielgruppenorientierung fuer strategische Marketingplanung, Gfk, Nuernberg 2006, s. 10.
  17. J.T. Plummer, The Concept and Application of Life Style Segmentation, "Journal of Marketing" 1974, Summer.
  18. D. Reymann, Wettbewerbsanalysen für kleine und mittlere Unternehmen, Verlag Detlev Reymann, Geisenheim 2009, s. 133-134.
  19. A. Sora, Międzynarodowa segmentacja rynku. W: Marketing międzynarodowy, uwarunkowania, instrumenty, tendencje, E. Duliniec (red.), Wyd. SGH, Warszawa 2007, s. 199-201.
  20. W.D. Wells, D.J. Tiggert, Activities, Interests and Opinions, "Journal of Advertising Research" 1971, No. 11.
  21. Y. Wind, P.E. Green, Some Conceptual, Measurement and Analytical Problems in Life Style Research. In: Life Style and Psychographics, W.D. Wells (ed.), American Marketing Association, Chicago 1974, s. 111.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu