BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kostka-Zawadzki Robert
Tytuł
Koniec z wiarą w deklaracje?
Źródło
Marketing w Praktyce, 2011, nr 4, s. 6-8, fot.
Słowa kluczowe
Świadomość konsumenta, Badania sensoryczne, Etnologia, Metody badań konsumenckich
Consumer awareness, Sensory research, Ethnology, Methods of consumer research
Abstrakt
Zdaniem autora można zaobserwować wyraźny spadek zaufania do metod badawczych opartych na danych deklaratywnych i jednocześnie wzrost popularności badań wykorzystujących bezpośrednią obserwację, badań koncentrujących się na rejestracji reakcji psychofizjologicznych czy wykorzystujących m. in. pomiar reakcji skórnych i aktywności elektrycznej mięśni twarzy. Autor zauważa również wzrost znaczenia technik etnograficznych, które starają się uwzględnić szerszy kontekst, w jakim mają miejsce określone zachowania czy pojawiające się wypowiedzi. Według autora coraz częściej możemy spotkać projekty badawcze, które czerpią z doświadczeń etnografii, a przy okazji korzystają z wielu nowoczesnych urządzeń, pozwalających nie tylko na precyzyjną obserwacje, ale także na pomiar rozmaitych czynności.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu