BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kochalski Cezary (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Analiza kosztów korzyści
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1997, nr 764, s. 40-47, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Analiza decyzyjna w zarządzaniu : materiały na konferencję naukową zorganizowaną przez Katedrę Analizy i Diagnostyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Szklarska Poręba, 16-17 września 1997
Słowa kluczowe
Analiza kosztów i korzyści (AKK), Cykl życia produktu, Optymalizacja kosztów
Cost-benefit analysis (CBA), Product life cycle, Cost optimization
Abstrakt
Analiza kosztów korzyści, czyli kosztów korzyści dostarczanych klientowi przez produkt odgrywa podstawową rolę w analizie strategicznej kosztów. Celem analizy strategicznej kosztów jest bowiem określenie kosztów dostarczania korzyści klientom, które są zawarte w wytwarzanych produktach i są przez tych klientów oczekiwane. W gospodarce rynkowej tylko produkty dostarczające maksymalną ilość korzyści klientom mogą zostać zaaprobowane przez rynek. Jeżeli przedsiębiorstwo potrafi obniżyć zatem koszty korzyści oferowanych klientom, to posiada większe możliwości umocnienia swojej pozycji rynkowej przez dostarczanie większej ich ilości.
Przyjmując nadrzędną rolę jaką w analizie strategicznej kosztów odgrywa analiza kosztów korzyści, w niniejszym referacie podjęto próbę ustalenia, co w produktach przedsiębiorstwa stanowi korzyść dla klienta oraz określenia kategorii kosztowych związanych z tymi korzyściami. W końcowych fragmentach bardzo wycinkowo pokazano jakie są możliwości optymalizowania kosztów korzyści. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dhalla N., Yuspeh S.: Forget the Product Life Cycle, Harvard Business Reviev, Jan-Feb, s. 102-112.
  2. Gabrusewicz W., Hamrol M., Kurtys E., Sobolewski H.: Zarys analizy wartości, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 1990.
  3. Jones J., What's in a name, Lexington, Massachusetts, Lexington Books, 1986, s. 29-31.
  4. Knabler W.: Position Brand in its Optimal Niche by Finding Benefits That Matter to Buyers, Marketing News, May, 1981, s. 56.
  5. Kochalski C.: Analiza strategiczna kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Red. M. Hamrol, Analiza finansowa jako narzędzie zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 1996, s. 87.
  6. Lach W.: Strategia produktu, Teoria i zastosowanie, Materiały dydaktyczne AE w Poznaniu, Poznań, s. 12.
  7. Levitt T.: Marketing Intangible Products, Harvard Business Reviev, May-June, 1981, 94 - 102.
  8. Rogoda B.: Metoda optymalizacji nakładów na reklamę, "Przegląd Organizacji" nr 10, 1995, s. 23.
  9. Wind Y.: Product Policy, Addison-Wesley, 1982, s.46.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu