BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozielski Robert (Uniwersytet Łódzki; Questus - Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne The Chartered Institute of Marketing)
Tytuł
Zmierz się ze strategią
Źródło
Marketing w Praktyce, 2011, nr 4, s. 46-50, tab., rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Komunikowanie marketingowe, Strategia komunikowania, Pomiary
Marketing strategy, Marketing communication, Communication strategy, Measurement
Abstrakt
Pomiar efektów i działań marketingowych jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie obszarów funkcjonowania organizacji. Chodzi bowiem o podniesienie efektywności wydatkowania środków finansowych. A są one niemałe. Dochodzą nawet do 80 proc. przychodów ze sprzedaży. Z drugiej strony pomiar i budowana na nim wiedza rynkowa tworzy szansę znalezienia wspólnego języka rozmowy, dyskusji, znajdowania nowych wspólnie uzgodnionych i akceptowanych rozwiązań wewnątrz organizacji. Jest więc szansą na uniknięcie paradoksu, w którym sprawy ważne są wypierane przez sprawy pilne. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P. Doyle: Valuing Marketing's Contribution; European Management Journal; vol. 18, June 2000.
  2. H.R. Friedag, W. Schrnidt, A. Lewandowska, M. Likierski: Moja strategiczna karta wyników; Wydawnictwo C.H. Beck; Warszawa 2004.
  3. G. Hamel, C.K. Prahalad: Competing for the Future; Harvard Business School Press, Boston 1994.
  4. G.J. Hooley, J.E. Lynch, J. Shepherd: The Marketing Concept - Putting the Theory into Practice; European Journal of Marketing, vol. 24, 1990.
  5. R.S. Kaplan, D.P. Norton: The Balanced Scorecard - Translating Strategy into Action; Harvard Business School Press; Boston, 1996.
  6. J.D. Lenskold: Marketing ROI - the Path to Campaign, Customer, and Corporate Profitability; McGraw Hill, New York, 2003.
  7. G.J. McGovern, D. Court, J.A. Quelch, B. Crawford: Bringing Customers into the Boardroom; Harvard Business Review, November 2004.
  8. S. Tangen: Performance Measurement - From Philosophy to Practice; International Journal of Productivity and Performance Measurement, vol. 53, 2004.
  9. S.W. Wongrassamee, P.D. Gardnier, J.E.L. Simmons: Performance Measurement Tools - The Balanced Scorecard and the EFQM Excellence Model; Measuring Business Excellence, vol. 7, 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu