BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Kreowanie nowych produktów - próba interpretacji marketingowej
Creating of New Product - an Attempt at Marketing Interpretation
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1997, nr 751, s. 14-19, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy polityki ekonomicznej
Słowa kluczowe
Produkt, Nowe produkty, Marketing produktu
Product, New products, Product marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest próba syntetycznego przedstawienia opinii na temat powstawania nowych produktów. Opinie te są przedstawiane w literaturze naukowej (w tym w czasopismach fachowych), jaką my - pracownicy nauki i nauczyciele akademiccy - prezentujemy naszym studentom, upowszechniamy w kontaktach z biznesmenami lub osobami pragnącymi poznać współczesne poglądy na temat gospodarki rynkowej i marketingu. Pojęcie "interpretacja marketingowa" użyte w tytule sygnalizuje, że w rozważaniach tych akcent został położony na determinujący wpływ otoczenia zewnętrznego - bliższego (klienci, konkurenci, dostawcy, pośrednicy) i tzw. dalszego (otoczenie polityczno-prawne, technologiczne, ekonomiczne, demograficzno-społeczne). (fragment tekstu)

Active companies have to observe the life cycle of their products. The product's development into the ripe phase and moving on to the decline phase is an incentive to work out ą new offer which would be a novelty both on the market and for the firm or just from the point of view of the offeror. This increases the company's competitiveness and minimizes its risk of failure.
The source of ideas for new products are customers, distributors, development departments, marketing departments or competitive firms (bench-marking). One of the problems involved is the proper course of testing new ideas and making decisions, which must make a compromise between an utterly sceptical and cautious approach and taking excess risk with undue confidence in the target market's acceptance of the new product. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J.: Marketing. Jak to się robi. Wrocław: Ossolineum 1992.
  2. Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i ska 1994.
  3. Northoce Parkinson C., Rustomij M.K, Wiera W.E.: Marketing. Poznań: Podsiedlik-Raniowski i ska 1992.
  4. Sztucki T.: Marketing. Sposób myślenia, system działania. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu