BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jaremen Daria
Tytuł
Proces gromadzenia danych na potrzeby pomiaru satysfakcji konsumentów usług
The Process of Collecting the Infromation for the Measuring Consumer Satisfaction in the Services Industry
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka i Ekonometria (1), 1996, nr 718, s. 93-101, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Zbieranie danych, Badanie satysfakcji, Preferencje konsumenta, Konsumpcja usług
Data collection, Satisfaction research, Consumer preferences, Services consumption
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule scharakteryzowano proces pozyskiwania informacji wykorzystywanych w pomiarze i analizie poziomu satysfakcji konsumentów usług rynkowych. (fragment tekstu)

This article is about collecting the information for the measuring consumer satisfaction in the services industry. To make sure that marketing decisions are based on accurate information the firm needs:
1) to have a well organized system for recording and using information within the company (the internal information),
2) to make full use of the wealth of published information which can help the firm with many of marketing decisions (the secondary information),
3) to fill any gaps in firm's information by carrying out its own market research; to obtain all the information firm needs firm will have to get much closer to customers throught the use of primary research methods like: surveys, interviews, observation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berry L.A., Parasuraman A., Zeithmal V.A.: Problems and strategies in services marketing. "Journal of Marketing" Spring 1985.
  2. Gottleiv S.: Attention to Guest Service is Top Growth Factor. "Hotel and Resort Industry" February 1989.
  3. Łańcucki J.: Jakość w sferze usług. "Problemy Jakości" 1994 nr 5.
  4. Mruk H., Sojkin B.: Jak prowadzić badania ankietowe? Businessman-Magazine 1992 (styczeń).
  5. Nicholls R.: Promocja i sprzedaż usług bankowych. Warszawa: Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu Olympus 1993.
  6. Richardson P.M.: Increase market share throught service. "Marketing Review, Hospitality Sales and Marketing Association International", 1992/1993 Winter.
  7. Tarker B., Wyckoff J.: Customer service: evolution and revolution. "Sales and Marketing Management" 1994, May.
  8. Zalewski R.: Metody oceny pomiarów satysfakcji konsumentów. "Problemy Jakości" 1995 nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1428-1163
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu