BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łyko Janusz
Tytuł
Sprawozdanie z V Ogólnopolskiej Konferencji Dydaktycznej Nauczanie Matematyki na Studiach Ekonomicznych
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1995, nr 711, s. 111-114
Tytuł własny numeru
Nauczanie matematyki
Słowa kluczowe
Matematyka, Szkolnictwo wyższe, Proces nauczania
Mathematics, Higher education, Teaching process
Abstrakt
Wymianie doświadczeń w zakresie pracy badawczej ośrodków naukowych wyższych uczelni służą licznie organizowane konferencje, gazdy i szkoły. Wyniki badań natomiast można przedstawiać w czasopismach specjalistycznych lub w innych publikacjach o charakterze nieperiodycznym. Niestety bardzo trudno o wydawnictwa dotyczące dydaktyki przedmiotów wykładanych w szkołach wyższych, a spotkania, na których można dyskutować na ten temat zdarzają się niezmiernie rzadko. Dostrzegając wagę problemu właściwego kształcenia studentów studiów ekonomicznych w zakresie matematyki kierownictwo Katedry Matematyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu zainicjowało w latach ubiegłych cykl ogólnokrajowych spotkań - konferencji, które miały na celu wymianę doświadczeń i sprowokowanie dyskusji na temat sposobu wykładania matematyki na studiach ekonomicznych. Problem ten stał się szczególnie ważny w ostatnich latach - w czasie kiedy istotnie zaczęły się zmieniać programy nauczania przedmiotów ekonomicznych i właściwe prowadzenie podstawowego kursu matematyki odgrywa bardzo dużą rolę w procesie kształcenia przyszłych ekonomistów. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu