BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szajczyk Marek (Akademia Podlaska w Siedlcach)
Tytuł
Działania innowacyjne przedsiębiorstw, jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2010, nr 4/1, s. 29-37, rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Innowacyjność przedsiębiorstw, Innowacje, Procesy innowacyjne, Polityka innowacyjna państwa, Źródła finansowania, Projekty innowacyjne
Enterprise competitiveness, Competitive advantage, Enterprise innovation, Innovations, Innovation processes, State innovation policy, Source of financing, Innovative Projects
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedmiotem analizy w niniejszym artykule jest konkurencyjność przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem różnego rodzaju innowacji w budowie i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Punktem wyjścia rozważań jest przegląd koncepcji dotyczących źródeł przewagi konkurencyjnej oraz różne interpretacje pojęcia innowacje. Ponadto Autor poddał analizie rożne rodzaje działań państwa w ramach polityki innowacyjnej oraz dokonał przeglądu źródeł finansowania działalności innowacyjnej w Polsce. (abstrakt oryginalny)

Innovations as a source of obtaining competitive superiority. In the article there are systematized approaches for obtaining competitive superiority and different definition of innovations are reviewed. Moreover the article include an evaluation of different activities undertaken by the state in the frame of innovation policy and the evaluation of financial sources for innovative projects achievable for enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  2. Jasiński A.H. (1998) Innowacje techniczne a działalność marketingowa. Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  3. Kay J., Podstawy sukcesu firm, PWE, Warszawa 1996.
  4. Niedzielski P., Rychlik K.(2006) Innowacje i Kreatywności, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego. Szczecin.
  5. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa, 1998.
  6. Schumpeter J.A. (1960) Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  7. Stankiewicz M.J.(2005) Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom organizatora, Toruń
  8. Wit B., Meyer R. (2007) Synteza strategii, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu