BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dyczkowska Joanna (Politechnika Koszalińska), Deluga Włodzimierz (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Marketingowa i logistyczna obsługa klienta jako czynnik konkurencyjności
The Marketing and Logistics Customer Service How the Factor of Competition
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2010, nr 4/1, s. 85-96, tabl., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Obsługa klienta, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Marketing relacji, Logistyka, Analiza SWOT, Logistyczna obsługa klienta
Customer service, Enterprise competitiveness, Relationship marketing, Logistics, SWOT analysis, Logistics customer service
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Polstar Holding Sp. z o.o. Sp. K.
Abstrakt
W pierwszej części referatu został pokazany wpływ marketingu relacji w obsłudze klienta, który stanowi koncepcję zarządzania zorientowaną na długookresowe kreowanie wartości we współpracy z różnymi partnerami przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego klientów. W drugiej części rozpatrywana jest rola logistyki w obsłudze klienta poprzez główne elementy: czas realizacji zamówienia, niezawodność dostawy, komunikacja i wygoda związana ze zróżnicowanymi wymaganiami klientów. W referacie został przedstawiony pomiar obsługi klienta na podstawie elementów logistycznych, dzięki którym w trzeciej części zostaje wykazana rola logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej firmy. Możliwa jest tylko przy współdziałaniu operatora logistycznego przy dystrybucji towarów, a także system informacji o przewozie produktu od firmy wprowadzającej towary na rynek polski do klienta. (abstrakt oryginalny)

The paper present some problems with distribution logistics for example logistics outsourcing with comply competition. The paper had estimated of value and customers satisfaction. One of the quality process is the logistics customer service, which is very important in the logistics chain. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beier F.J., Rutkowski K. (1995), Logistyka, SGH, Warszawa.
  2. Coyle J.J., Bardi EJ., Langley CJ. (2007), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  3. Czubała A., Jonas A., Smole T., Wiktor J. W. (2006), Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kliwer, Kraków.
  4. Fechner I. (2004), Centra logistyczne Cel-Realizacja-Przyszłość, ILiM, Poznań.
  5. Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczn,. Bel Studio, Warszawa.
  6. Fonfara K. (1999), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  7. Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. (1999), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
  8. Gołąb T. E. (2003), Marketing relacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie, w: Prace naukowe Katedry Zarządzania, Bołt T. (red.), Akademia Morska, Gdynia.
  9. Krawczyk S. (2000), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, AE, Wrocław.
  10. Obłój K., Trybuchowski M. (1995), Zarządzanie strategiczne, w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, Koźmiński A., W. Piotrowski (red.), PWN, Warszawa.
  11. Payne A. (1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  12. Pierścionek Z. (1996), Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  13. Rogoziński K. (1998), Nowy marketing usług, AE, Poznań.
  14. Rudawska E. (2005), Lojalność klientów, PWE, Warszawa .
  15. Rydzkowski W. (2004), Usługi logistyczne, ILiM, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu