BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wodecka-Hyjek Angelika (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Zarządzanie kompetencjami a offshoring działalności
Competence Management and Offshoring of Business Processes
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2011, nr 854, s. 65-76, rys., tab., bibliogr. 24 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kompetencje pracownicze, Zarządzanie kompetencjami, Offshoring
Human Resources Management (HRM), Employees competencies, Competence management, Offshoring
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł ma na celu pokazanie zasadniczych zmian w kształtowaniu kompetencji pracowników w organizacji w konsekwencji stosowania outsourcingu i offshoringu. Omówiono również istotę i pojęcie kompetencji pracownika oraz korzyści i zagrożenia wynikające z wydzielenia funkcji lub procesów i powierzenia ich realizacji wykonawcom zewnętrznym.

The article seeks to show the essential changes that have taken place in the shaping of employee competencies in organisations and that have been established under the influence of outsourcing/offshoring. It looks at the determinants of organisations’ personnel policy and a model of contracting human capital featuring outsourcing/offshoring. It describes the nature of employee competencies and discusses the key aspects that shape them in offshore organisations and the benefits and threats of realising outsourcing/offshore projects in the light of research carried out by American consulting firms. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M. [2000], Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  2. Augustyniak S. [2003], Outsourcing. Kosztowny brak kompetencji, „Magazyn Top Menedżerów”, 24 listopada, http://ceo.cxo.pl (15.12.2008).
  3. Bontis N., Crossan M., Hulland J. [2002], Managing an Organizational Learning System by Aligning Stocks and Flows, „Journal of Management Studies”, vol. 39, nr 4.
  4. Delamare Le Deist F., Winterton J. [2005], What is Competence?, „Human Resource Development International”, t. 8, nr 1, March.
  5. Gwiazda A. [2007], Przenoszenie miejsc pracy za granicę - implikacje dla Polski, INFOS, 22 maja, www.parl.sejm.gov.pl (15.12.2008).
  6. Klincewicz K. [2005], Rozwój kompetencji pracowników w firmach usług offshoringowych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 5.
  7. KPMG, NASSCOM [2004], Stenghtenning the Human Resource Foundation of the Indian IT Enabled Services/IT Industry, Raport opracowany dla Ministerstwa Technologii i Rządu Indii, Delhi.
  8. Lacity M.C., Willcocks L.P., Rottman J.W. [2008], Global Outsourcing of Back Office Services: Lessons, Trends, and Enduring Challenges, „Strategic Outsourcing: An International Journal”, vol. 1.
  9. Levy-Leboyer C. [1997], Kierowanie kompetencjami. Bilanse doświadczeń zawodowych, Poltext, Warszawa.
  10. Maister D.H. [1998], Balancing the Professional Service Firm [w:] The Strategy Process, red. J.B. Quinn, S. Ghoshal, Prentice Hall, London.
  11. Niedzielski B., Niedzielski P. [2007], Zagraniczne firmy znalazły nad Wisłą raj, „Nasz Rynek Kapitałowy”, nr 3.
  12. Obłój K. [2000], Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  13. Oleksyn T. [1999], Zarządzanie kompetencjami w organizacji, „Humanizacja Pracy”, nr 3.
  14. Oleksyn T. [2006], Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  15. Pawlak Z. [2003], Personalna funkcja firmy: procesy i procedury kadrowe, Poltext, Warszawa.
  16. Rybiński K. [2007], Globalizacja w trzech odsłonach, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa.
  17. Rakowska A., Sitko-Lutek A. [2000], Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  18. Rostkowski R., Zimowski P. [2000], Wartościowanie kompetencji, „Humanizacja pracy”, nr 1-2.
  19. Sajkiewicz A. [2002], Jakość zasobów pracy, Poltext, Warszawa.
  20. Schneider I. [2008], No Turning Back, „Information Week”, June 16.
  21. Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi [2004], red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa.
  22. Thierry D., Sauret Ch., Monod N. [1994], Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwie w procesach zmian, Poltext, Warszawa.
  23. Wawrzyniak B. [2001], Globalizacja i jej wpływ na teorię i praktykę zarządzania personelem w przedsiębiorstwie [w:] Zarządzanie strategiczne kapitałem ludzkim, red. A. Ludwiczyński, K. Stobińska, Poltext, Warszawa.
  24. Żółcińska W. [2002], Outsourcing i finanse, „Magazyn Kadry Zarządzającej”, 31 maja, www.cxo.pl (15.12.2008)
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu