BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc Józef (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Strategia zarządzania zmianami
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 726, s. 131-139, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Polityka przemysłowa a strategie przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Zarządzanie zmianami, Strategia zarządzania, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Materiały konferencyjne
Change management, Management strategy, Enterprise management, Conference materials
Abstrakt
Rosnąca złożoności otoczenia i procesów gospodarowania zmusza przedsiębiorstwa do kreowania i wprowadzania zmian. Zmiany są bowiem cechą żywotności każdej instytucji, atrybutem jej przedsiębiorczości. Każde przedsiębiorstwo zatem, chcąc odnosić sukcesy musi dokonać zmian w swojej strukturze i w swoim zachowaniu się na rynku, a zmiany zachodzące w otoczeniu musi traktować nie jako zagrożenia, lecz jako pojawiające się sposobności, co więcej: powinno ono zmianami zarządzać, tzn. wprowadzać je w sposób przemyślany i zorganizowany, aby osiągnąć pożądany poziom ich efektywności i uniknąć błędnych decyzji oraz trudności w nadzorowaniu ich przebiegu i sterowaniu nimi. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker P.F.: Skuteczne zarządzanie. Warszawa PWE 1976.
  2. Haber L.H.: Management. Zarys zarządzania małą firmą. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1995.
  3. Hahn D.: Tendencje rozwojowe zarządzania strategicznego. "Organizacja i Kierowanie" 1993 nr 2.
  4. Januszek H., Sikora J.: Socjotechnika zarządzania. 'Oficyna Wydawnictwa Ośrodka Postępu Organizacyjnego', Bydgoszcz 1995.
  5. Nogalski В.: Zmiany w organizacjach. [w:] Czermiński A., Czerska B., Nogalski B., Rutka R.: Organizacja i zarządzanie. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk 1993.
  6. Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. Warszawa PWE: 1993.
  7. Реnс J.: Czynniki sukcesu firmy: marketing i innowacje. "Handel Wewnętrzny" 1994 nr 5-6.
  8. Planowanie strategiczne. Red. A. Klasik. Warszawa PWN: 1993.
  9. Sikorski Cz.: Kultura organizacyjna w instytucji. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 1990.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu