BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbańska Urszula (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Polityka i strategia ceny
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 726, s. 204-210, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Polityka przemysłowa a strategie przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Polityka cenowa, Strategia cen, Zarządzanie marketingowe, Materiały konferencyjne
Pricing policy, Pricing strategies, Marketing management, Conference materials
Abstrakt
Przedsiębiorstwo nie ustala jednej ceny, ale pewną strukturę cen obejmującą całość jego oferty rynkowej. Struktura ta jest zmienna w czasie zgodnie z cyklem życia produktu na rynku, zmianami w zakresie kosztów, popytu i warunków konkurencyjnych. Szczególnym wyzwaniem dla firmy wydaje się wybór odpowiedniej strategii cenowej w początkowej fazie życia nowego produktu na rynku i to zarówno takiego, który stanowi niekwestionowaną innowację, jak i takiego, który jest imitacją i bliskim substytutem produktów już istniejących. W zależności od tego może ona zaadaptować strategię cen wysokich lub strategię cen niskich/umiarkowanych. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Oliver G.: Marketing Today, Prentice Hall, Wielka Brytania 1990.
  2. Lancaster G., Massingham L.: Essentials of Marketing, McGraw-Hill, Wielka Brytania 1988.
  3. Okun A.M., Ceny i ilości, PWN, Warszawa 1991.
  4. Zarządzanie firmą, Strategor, PWE, 1995, s. 84-87.
  5. Grabski L.: Cena a cykl życia produktu, Moja firma, 7/95.
  6. Wilson M.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Stalowa Wola 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu