BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziechciarz Józef
Tytuł
Strategiczny controlling marketingu jako narzędzie konstrukcji scenariuszy rozwojowych firmy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 724, s. 159-166, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Ekonomiczne aspekty transformacji gospodarczej w Polsce
Słowa kluczowe
Controlling, Controlling strategiczny, Marketing strategiczny, Modelowanie ekonometryczne, Modelowanie procesów gospodarczych, Materiały konferencyjne
Controlling, Strategic controlling, Strategic marketing, Econometric modeling, Economic process modeling, Conference materials
Abstrakt
Opisane badanie jest doskonałym przykładem zaawansowania badań wspierających działania firm na rynku. Stwierdzenie to nie jest apoteozą metodologii stosowanej w analizie danych. Wydaje się, że metodologia modeli ekonometrycznych ze zmiennymi i losowymi parametrami, a także metodologia wielowymiarowej analizy statystycznej mogłaby znacznie poprawić jakość uzyskiwanych wyników. Zanim jednak dostępne będzie wsparcie decyzji strategicznych przez instytucje publiczne i naukowe, kierownictwa firm muszą opierać swoje decyzje strategiczne na intuicji, doświadczeniu i obserwacji postępowania konkurentów. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dolan R.J., (red.): Strategic Marketing Management. Harvard Business School, Boston 1991.
  2. Dziechciarz J.: Ekonometryczne modelowanie procesów gospodarczych. Modele ze zmiennymi i losowymi parametrami. Akademia Ekonomiczna Wrocław, Wrocław 1993.
  3. Horvath P.: Controlling. Wyd. 4, Vahlen Verlag, Monachium 1992.
  4. Matschke M., Kolf J.: Historische Entwicklung, Begriff und organizatorische Probleme des Controlling. [w:] Der Betrieb, 1980 nr 13.
  5. Pfohl H.C., Zettelmeyer B.: Strategisches Controlling. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 1987 nr 2.
  6. Weber J.: Einfürung in das Controlling. Wyd. 3, Poeschel Verlag, Stuttgart 1991.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu