- Autor
- Dziechciarz Józef
- Tytuł
- Strategiczny controlling marketingu jako narzędzie konstrukcji scenariuszy rozwojowych firmy
- Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 724, s. 159-166, bibliogr. 6 poz.
- Tytuł własny numeru
- Ekonomiczne aspekty transformacji gospodarczej w Polsce
- Słowa kluczowe
- Controlling, Controlling strategiczny, Marketing strategiczny, Modelowanie ekonometryczne, Modelowanie procesów gospodarczych, Materiały konferencyjne
Controlling, Strategic controlling, Strategic marketing, Econometric modeling, Economic process modeling, Conference materials - Abstrakt
- Opisane badanie jest doskonałym przykładem zaawansowania badań wspierających działania firm na rynku. Stwierdzenie to nie jest apoteozą metodologii stosowanej w analizie danych. Wydaje się, że metodologia modeli ekonometrycznych ze zmiennymi i losowymi parametrami, a także metodologia wielowymiarowej analizy statystycznej mogłaby znacznie poprawić jakość uzyskiwanych wyników. Zanim jednak dostępne będzie wsparcie decyzji strategicznych przez instytucje publiczne i naukowe, kierownictwa firm muszą opierać swoje decyzje strategiczne na intuicji, doświadczeniu i obserwacji postępowania konkurentów. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Dolan R.J., (red.): Strategic Marketing Management. Harvard Business School, Boston 1991.
- Dziechciarz J.: Ekonometryczne modelowanie procesów gospodarczych. Modele ze zmiennymi i losowymi parametrami. Akademia Ekonomiczna Wrocław, Wrocław 1993.
- Horvath P.: Controlling. Wyd. 4, Vahlen Verlag, Monachium 1992.
- Matschke M., Kolf J.: Historische Entwicklung, Begriff und organizatorische Probleme des Controlling. [w:] Der Betrieb, 1980 nr 13.
- Pfohl H.C., Zettelmeyer B.: Strategisches Controlling. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 1987 nr 2.
- Weber J.: Einfürung in das Controlling. Wyd. 3, Poeschel Verlag, Stuttgart 1991.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol