BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamkiewicz Hanna G. (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Konkurencyjność przedsiębiorstwa na tle procesów globalizacji konkurencji
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 786, s. 54-66, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Współdziałanie strategiczne w gospodarce
Słowa kluczowe
Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji
Globalization of enterprise activity, Enterprise competitiveness, Competition strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedsiębiorstwa, prowadzące działalność na rynku międzynarodowym, dążą do osiągnięcia, a następnie utrzymania wysokiego poziomu konkurencyjności. Współczesny rynek stawia przed przedsiębiorstwami nowe wymagania. Chcąc im sprostać, muszą one w swej strategii rozwoju Maść nacisk na wzrost konkurencyjności. Wiąże się z tym poszukiwanie możliwości do kreowania tendencji rozwojowej, wzrostu mikroproduktywności oraz skutecznego rozwijania rynków zbytu. Istotny wpływ na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa ma właściwe opracowanie globalnej strategii konkurencji. (abstrakt oryginalny)

Enterprise functioning at the international market aim at achieving and maintaining a high level of competitiveness. These enterprises encounter new requirements of the current market. In order to deal with them they must put emphasis on the increase of competitiveness. It is connected with the search for the possibility of creating a development tendency, the increase of microproductivity and efficient development of markets. Proper study of the global competition strategy has an essential influence on the increase of enterprise competitiveness. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H.I., McDonnel E.: Implementing Strategie Management. New York: Prentice Hall 1990.
  2. Chandler A.D.: Strategy and Structure. Cambridge: МГГ Press 1962.
  3. Ghoshal S.: Global Strategy: An Organizing Framework, T. 8, SMJ 1987.
  4. Grupa Lizbońska. Granice konkurencji. Warszawa: Poltex 1996.
  5. Hill Ch., Johnes G.: Strategic Management. Boston: Houghton Mifflin Comp. 1992.
  6. Hout T., Porter M., Rudden E.: How Global Companies Win Out. Harvard Business Review, September-October 1982.
  7. Kay J.: Podstawy sukcesu firmy. Warszawa: PWE 1996.
  8. Kim W.Ch. i in.: Global Diversification Strategy and Corporate Profit Performance, SMJ, t.10, 1989.
  9. Levitt T.: The Globalization of Markets, "Harvard Business Review", May-June 1983.
  10. McGrew A.G., Lewis P. et al.: Globalization and the Nation-states, Cambridge: Policy Press 1992.
  11. Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1996.
  12. Prohalad C.K.: The Multinational Mission: Balancing Local Demand and Global Vision. New York: Free Press 1987.
  13. Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWN 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu