- Autor
- Jajuga Krzysztof
- Tytuł
- Metoda analizy dyskryminacyjnej w przypadku zmiennych dyskretnych
Discriminant Analysis Method in the Case of Discrete Variables - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (1), 1998, nr 765, s. 24-32, bibliogr. 5 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Analiza dyskryminacyjna, Metody statystyczne, Analiza danych, Analiza wielowymiarowa
Discriminant analysis, Statistical methods, Data analysis, Multi-dimensional analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawimy propozycję metody analizy dyskryminacyjnej, w której zmienne określające klasy, tzn. zmienne objaśniające, są dyskretne. Metoda ta opiera się na bayesowskiej regule klasyfikacyjnej. (fragment tekstu)
In the paper a proposal of discriminant analysis method, where the explanatory variables, describing classes, are independent discrete variables. This method is based on the idea of Bayes classification rule. The application of this method in marketing research is given. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Hair J.F., Anderson R., Tatham R.L., Black W.L. (1992): Multivariate Data Analysis with Readings. New York: MacMillan.
- Jajuga K. (1986): Bayes Classification Rule for the General Discrete Case. "Pattern Recognition" 19, s. 413-415.
- Jajuga K. (1990): Statystyczna teoria rozpoznawania obrazów. Warszawa: PWN.
- Nilsson N.J. (1968): Maszyny uczące się. Warszawa: PWN.
- Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol