- Autor
- Bąk Andrzej
- Tytuł
- Estymacja parametrów modelu conjoint analysis metodą monotonicznej analizy wariancji
Parameters Estimation in Conjoint Analysis Model with the Monotonic Analysis of Variance - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (1), 1998, nr 765, s. 50-55, tab., bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Metoda conjoint, Pomiar wieloczynnikowy, Analiza wariancji
Conjoint method, Conjoint analysis, Variance analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Estymacja parametrów modelu conjoint analysis1 jest jednym z najważniejszych etapów w całej procedurze pomiaru łącznego oddziaływania zmiennych. Jej celem jest znalezienie wartości użyteczności cząstkowych zbioru obiektów (produktów lub usług) na podstawie znanego uporządkowania (kolejności rangowej) tych obiektów. Źródłem wiedzy o kolejności rangowej analizowanych obiektów są najczęściej badania ankietowe wybranego segmentu rynku, w których respondenci, kierując się własnymi preferencjami, oceniają przedstawione propozycje. (fragment tekstu)
The paper presents monotonie analysis of variance (MONANOVA) as a parameters estimation method in conjoint analysis procedure. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Carroll J.D., Green P.E. (1995): Psychometric Methods in Marketing Research: Part I, Conjoint Analysis. "Journal of Marketing Research", 32 (November), s. 385-391.
- Coombs C.H., Dawes R.M., Tversky A. (1977): Wprowadzenie do psychologii matematycznej. Warszawa, PWN.
- Czermiński J.B., Iwasiewicz A., Paszek Z., Sikorski A. (1992): Metody statystyczne dla chemików. Warszawa, PWN.
- Green P.E., Rao V.R. (1971): Conjoint Measurement for Quantifying Judgmental Data. "Journal of Marketing Research", 8 (September), s. 103-123.
- Green P.E., Srinivasan V. (1978): Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook. "Journal of Consumer Research", 5 (September), s. 103-123.
- Kruskal J.B. (1964a): Multidimensional Scaling by Optimizing Goodness of Fit to a Nonmetric Hypothesis. "Psychometrika", 29 (1), s. 1-27.
- Kruskal J.B. (1964b): Nonmetric Multidimensional Scaling: a Numerical method. "Psychometrika", 29 (2), s. 115-129.
- Kruskal J.B. (1965): Analysis of Factorial Experiments by Estimating Monotone Transformations of the Data. "Journal of the Royal Statistical Society", 27 (2), s. 251-263.
- Luce R.D., Tukey J.W. (1964): Simultaneous Conjoint Measurement: a New Type of Fundamental Measurement. "Journal of Mathematical Psychology", 1 (February), s. 1-27.
- Shepard R.N. (1962): The Analysis of Proximities: Multidimensional Scaling with an Unknown Distance Function. "Psychometrika", 27, s. 125-139, 219-246.
- Torgerson W.S. (1958): Theory and Methods of Scaling. New York, Wiley.
- Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych. Warszawa, PWN.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol