- Autor
- Bąk Andrzej
- Tytuł
- Metody gromadzenia danych marketingowych do modelu conjoint analysis
Marketing Data Collection Method for Conjoint Analysis Model - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (1), 1998, nr 765, s. 56-65, rys., bibliogr. 19 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Metoda conjoint, Pomiar wieloczynnikowy, Marketing, Badania marketingowe
Conjoint method, Conjoint analysis, Marketing, Marketing research - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono problematykę dotyczącą metod gromadzenia danych stanowiących podstawę badań marketingowych prowadzonych za pomocą conjoint analysis. W szczególności scharakteryzowano najczęściej stosowane metody prezentacji danych (drugi z kroków procedury conjoint analysis) oraz warunki wykorzystania schematów planowania doświadczeń w celu redukcji rozmiaru zadania (trzeci z kroków procedury conjoint analysis). (fragment tekstu)
The paper presents selected methods of data collection using in conjoint analysis procedure in the context of the marketing research and market analysis. Especially in the article are presented most often applied methods of data presentation and possibilities of using factorial design and fractional factorial design to reduce the task size. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Akaah I.P., Korgaonkar P.K. (1983): An Empirical Comparison of the Predictive Validity of Self-Explicated, Huber-hybrid, Traditional Conjoint, and Hybrid Conjoint Models. "Journal of Marketing Research", 20 (May), s. 187-197.
- Carroll J.D., Green P.E. (1995): Psychometric Methods in Marketing Research: Part I, Conjoint Analysis. "Journal of Marketing Research", 32 (November), s. 385-391.
- Cook C.G. (1987): Consumer Preference for New Home Characteristics Using Conjoint Analysis to Deve- lope Intervally Scaled Preferences from Rank Ordered Attribute Combinations. Georgia State University.
- Coombs C.H., Dawes R.M., Tversky A. (1977): Wprowadzenie do psychologii matematycznej. Warszawa, PWN.
- Debreu G. (1960): Topological Methods in Cardinal Utility Theory. [w:] Arrow K.J., Karlin S., Suppes P.: Mathematical Models in Social Sciences. Stanford, Stanford University Press.
- Green P.E., Rao V.R. (1971): Conjoint Measurement for Quantifying Judgmental Data. "Journal of Marketing Research", 8 (September), s. 103-123.
- Green P.E., Srinivasan V. (1978): Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook. "Journal of Consumer Research", 5 (September), s. 103-123.
- Green P.E., Srinivasan V. (1990): Conjoint Analysis in Marketing: new Developments with Implications for Research and Practice. "Journal of Marketing", 54 (October), s. 3-19.
- Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C. (1995): Multivariate Data Analysis with Readings. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
- Kaczmarczyk S. (1995): Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa, PWE.
- Kruskal J.B. (1965): Analysis of Factorial Experiments by Estimating Monotone Transformations of the Data. "Journal of the Royal Statistical Society", 27 (2), s. 251-263.
- Kulikowski J.L. (1993): Komputery w badaniach doświadczalnych. Warszawa, PWN.
- Lilien G.L., Kotler P., Moorthy S.K. (1992): Marketing Models. Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.) (1996): Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław, Wyd. AE.
- Myszka W. (red.) (1991): Komputerowy system obsługi eksperymentu. Warszawa, WNT.
- Rasch D., Herrendörfer G. (1991): Statystyczne planowanie doświadczeń. Warszawa, PWN.
- Steczkowski J. (1995): Metoda reprezentacyjna w badaniach zjawisk ekonomiczno-społecznych. Warszawa-Kraków, PWN.
- Vriens M., Wittink D.R. (1994): Conjoint Analysis in Marketing. Maszynopis powielony.
- Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych. Warszawa, PWN.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol