BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zaborski Artur
Tytuł
Metody wielowymiarowej analizy statystycznej w badaniach marketingowych - krótka charakterystyka oraz podstawowe zastosowania
Multivariate Techniques in Marketing Research - Characterization and Typical Applications
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (1), 1998, nr 765, s. 83-90, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Wielowymiarowa analiza statystyczna, Badania marketingowe, Analiza czynnikowa, Analiza danych
Multi-dimensional statistical analysis, Marketing research, Factor analysis, Data analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wielowymiarowa analiza statystyczna (WAS) jest zbiorem metod, w których poddawane są analizie obiekty opisane przynajmniej przez trzy zmienne. Spośród wielu znanych technik w pracy przedstawiono te, które są stosowane w badaniach marketingowych. (fragment tekstu)

The article presents a classification of multivariate methods. This classifcation is based on three judgments the analyst must make about the research objective and nature of the data: a) can the variables be divided into dependent and independent classification based on the same theory? b) if they can, how many variables are treated as dependent in a single analysis? c) how are the variables measured? (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bąk A., Walesiak M.: Metody estymacji parametrów w modelu conjoint analysis. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS pt. "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Jelenia Góra- Wrocław-Katowice 1997 (w druku).
  2. Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1992.
  3. Grabiński T.: Metody taksonometrii. Kraków: AE 1992.
  4. Green P.E., Tull D.S., Albaum G.: Research for Marketing Decisions. Englewood Cliffs: Prentice-Hall 1988.
  5. Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C.: Multivariate Data Analysis with Readings. Englewood Cliffs: Prentice-Hall 1995.
  6. Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa: PWN 1993.
  7. Jajuga K.: Statystyka ekonomicznych zjawisk złożonych - wykrywanie i analiza niejednorodnych rozkładów wielowymiarowych. Wrocław: Wyd. AE 1987. Seria: Monografie i Opracowania nr 39.
  8. Jajuga K., Walesiak M.: Uwagi o badaniach niewyczerpujących przy zastosowaniu metod statystycznej analizy wielowymiarowej. Konferencja naukowa nt.: "Badania sondażowe w zintegrowanym systemie statystyki regionalnej" (Baranowo k. Poznania, 25-27 września 1996 r.).
  9. Kendall M.G.: Multivariate Analysis. London: Griffin 1975.
  10. Kinnear T.C., Taylor J.R.: Marketing Research. An Applied Approach. New York: McGraw-Hill 1991.
  11. Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
  12. Zaborski A.: Przegląd zastosowań skalowania wielowymiarowego w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS pt.: "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Jelenia Góra-Wrocław-Katowice 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu