- Autor
- Zaborski Artur
- Tytuł
- Metody wielowymiarowej analizy statystycznej w badaniach marketingowych - krótka charakterystyka oraz podstawowe zastosowania
Multivariate Techniques in Marketing Research - Characterization and Typical Applications - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (1), 1998, nr 765, s. 83-90, rys., bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Wielowymiarowa analiza statystyczna, Badania marketingowe, Analiza czynnikowa, Analiza danych
Multi-dimensional statistical analysis, Marketing research, Factor analysis, Data analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Wielowymiarowa analiza statystyczna (WAS) jest zbiorem metod, w których poddawane są analizie obiekty opisane przynajmniej przez trzy zmienne. Spośród wielu znanych technik w pracy przedstawiono te, które są stosowane w badaniach marketingowych. (fragment tekstu)
The article presents a classification of multivariate methods. This classifcation is based on three judgments the analyst must make about the research objective and nature of the data: a) can the variables be divided into dependent and independent classification based on the same theory? b) if they can, how many variables are treated as dependent in a single analysis? c) how are the variables measured? (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bąk A., Walesiak M.: Metody estymacji parametrów w modelu conjoint analysis. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS pt. "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Jelenia Góra- Wrocław-Katowice 1997 (w druku).
- Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1992.
- Grabiński T.: Metody taksonometrii. Kraków: AE 1992.
- Green P.E., Tull D.S., Albaum G.: Research for Marketing Decisions. Englewood Cliffs: Prentice-Hall 1988.
- Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C.: Multivariate Data Analysis with Readings. Englewood Cliffs: Prentice-Hall 1995.
- Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa: PWN 1993.
- Jajuga K.: Statystyka ekonomicznych zjawisk złożonych - wykrywanie i analiza niejednorodnych rozkładów wielowymiarowych. Wrocław: Wyd. AE 1987. Seria: Monografie i Opracowania nr 39.
- Jajuga K., Walesiak M.: Uwagi o badaniach niewyczerpujących przy zastosowaniu metod statystycznej analizy wielowymiarowej. Konferencja naukowa nt.: "Badania sondażowe w zintegrowanym systemie statystyki regionalnej" (Baranowo k. Poznania, 25-27 września 1996 r.).
- Kendall M.G.: Multivariate Analysis. London: Griffin 1975.
- Kinnear T.C., Taylor J.R.: Marketing Research. An Applied Approach. New York: McGraw-Hill 1991.
- Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
- Zaborski A.: Przegląd zastosowań skalowania wielowymiarowego w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS pt.: "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Jelenia Góra-Wrocław-Katowice 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol