BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chrzan Edward (Politechnika Częstochowska), Regulski Lech (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Zarządzanie przez systemy marketingowe : TMM - Total Marketing Management
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 786, s. 298-310, rys., bibliogr. 21 poz.
Tytuł własny numeru
Współdziałanie strategiczne w gospodarce
Słowa kluczowe
Zarządzanie marketingowe, Marketing usług, Marketing wewnętrzny
Marketing management, Service marketing, Internal marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wobec przemian zachodzących współcześnie na rynku, każde przedsiębiorstwo musi szukać swej oryginalnej drogi rozwoju, której celem jest osiąganie przewagi konkurencyjnej. Przed przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej należy stworzyć rodzimym przedsiębiorstwom możliwości konkurowania na wymagających i nasyconych rynkach państw uprzemysłowionych.
Wzrastająca świadomość konsumentów co do swej siły rynkowej oraz powszechne odrzucanie barier krępujących poczucie indywidualności, wywołują, z jednej strony konieczność intensyfikacji stosowania filozofii marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z drugiej strony przekształcanie charakteru działalności wielu firm z produkcji czy handlu na usługi.
Wzrastające poczucie swej wartości przez pracowników, wywołuje u nich chęć realizacji potrzeb wyższego rzędu, co z kolei prowadzi do rozwoju takich metod zarządzania, które preferują podmiotowość pracowniczą.
Wszystkie wymienione przyczyny złożyły się na powstanie opracowanej przez nas koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem poprzez systemy marketingowe, która może być z powodzeniem stosowana w pewnym typie przedsiębiorstwa usługowego średniej wielkości. (abstrakt oryginalny)

In the presence of changes which occur on the contemporary market, every enterprise has to look for original way of development which is aimed to reach competitive superiority- Before the Polish access the European Union, there is a need to create possibilities of competition for Polish enterprises.
An increasing awe mess of consumers as far as their marketing power is concerned, and general rejection of barriers which hamper feeling of individuality cause: necessity of using marketing in enterprise management and character transformation of many firms' activity from production to services.
An increasing feeling of workers' value cause an intention of management which have got preference subjective workers.
All reasons above mentioned are compounded to create by us the conception of enterprise management using marketing systems which can be used successfully in a servicing type of medium enterprise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. Warszawa: PWE 1985.
  2. Crozier M.: Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć zarządzania postindustrialnego. Warszawa 1993.
  3. Crawford M.C.: New Products Management. Burr Ridge, Boston, Sydney, Irwin 1994.
  4. Curtis D.: Making a success in manufacturing. New York: McGraw-Hill, Incorp. 1993.
  5. Dilworth J.B.: Production and Operations Management. New York: McGraw-Hill, Incorp. 1993.
  6. Drucker P.: Praktyka zarządzania.
  7. Durlik I.: Inżynieria Zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
  8. Fournier: Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem - Poltext, Warszawa 1993.
  9. Huechterman M., Lenski W.: Unternehmenskultur als Wettbewerbsfaktor. "Zarządzanie na Świecie" 3/91.
  10. Hammer M., Champy J.: Reenginering w przedsiębiorstwie. Warszawa: Neumann Management Institute 1996.
  11. Jerzak M.W.: Marketing, filozofia zarządzania, system działania. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej 1997.
  12. Kotler P.: Marketing. Analizowanie, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & S-ka 1994.
  13. Koźmiński A., Piotrowski W. (red.): Zarządzanie, teoria i praktyka. PWN 1995.
  14. Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. PWE 1994.
  15. Payne A.: Marketing usług. PWE 1996.
  16. Реnс J.: Strategie zarządzania: perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Tl/2. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1994/1995.
  17. Pluta-Olearnik M.: Marketing usług.
  18. STRATEGOR, Bolesta-Kukułka K. (tłumacz.): Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE 1995.
  19. Sztucki T.: Marketing (sposób myślenia - system działania). Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1992.
  20. Webber R.A.: Zasady zarządzania organizacjami. Warszawa: PWE 1996.
  21. Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu