BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Angowski Marek (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Strategie marki regionalnej jako element kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw
The Regional Brand Strategies as Element of Creation of Enterprises Competitiveness Position
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 9-14, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Marka, Strategia marki, Produkty regionalne, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Brand, Brand strategy, Regional product, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Marka regionalna jest jednym z elementów kreowania informacyjnej przewagi konkurencyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem identyfikacji z regionem oraz budowaniem lojalności nabywców wobec "lokalnych" produktów, usług czy przedsiębiorców. Przykładem wdrażania marki regionalnej w praktyce jest projekt marka "Lubelskie", który ma na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej lubelskich przedsiębiorców na rynku regionalnym i krajowym, z perspektywą wchodzenia na rynki UE. Opracowanie prezentuje założenia, cele i sposoby realizacji strategii marki "Lubelskie" oraz efekty jej obecności na rynku.(abstrakt oryginalny)

The regional brand strategy is one of the elements of creation information competitiveness position, which specially include identification with region and building customers loyalty to "local" products, services or entrepreneurs. An example of making of regional brand is project "Lubelskie" brand. The main aim of "Lubelskie" is fortification of competitiveness position of entrepreneurs from Lublin Region in the regional, national market and European Common Market in the future. The article presents objectives and methods of implementation "Lubelskie" brand and effects of its presence on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. 1999: Strategia marki. PWE, Warszawa, 11.
  2. Angowski M. 2005a: Wpływ otoczenia na rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich. Akademia Rolnicza w Lublinie, Lublin, 147.
  3. Angowski M. 2005b: Strategie konkurencyjne małych i średnich przedsiębiorstwo. [w:] Sposoby budowy i oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (red. Niezgoda D.). Akademia Rolnicza w Lublinie, Lublin, 108.
  4. Baruk A. 2008: Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny. Dom Organizatora Toruń, 28-34.
  5. Campell A. 2008: Building brand identity in the New Economy, [www.infoworks1.com].
  6. De Chernatony L. 2003: Marka. Wizje i tworzenie marki. GWP, Gdańsk, 40-41.
  7. Doyle P. 2003: Marketing wartości. Felberg SJA, Warszawa, 282.
  8. Gale B.T. 1994: Managing Customer Value. Free Press, New York, 153.
  9. Górska-Warsewicz H. 2003: Marka w strategiach rozwoju przedsiębiorstw sektora spożywczego. [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego (red. Adamowicz M.). SGGW, Warszawa, 253.
  10. Kall J. 2001: Silna marka. Istota i kierowanie. PWE, Warszawa, 12, 172-186, 287.
  11. Kotler P. 1991: Marketing management. Analysis, planning, implementation and control. Prentice Hall Inter national, New Jersey, 442.
  12. Lilien G.L., Kotler P., Moorthy K.S. 1992: Marketing models. Prentice Hall International, New Jersey, 27.
  13. McRae H. 2001: The internet can unite the best of the new and old. The net reinforces the value to companies of human capital, www.independent.co.uk [13.04.2008].
  14. Mruk H. 1999: Podstawy marketingu. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 142.
  15. Porter M.E. 2001: Strategy and the Internet. Harvard Business Review, March, 63.
  16. Sobczyk G. 2006: Strategie konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw. UMCS, Lublin, 112.
  17. Sojkin B. 2003: Zarządzanie produktem. PWE, Warszawa, 56-57, 82-84.
  18. Witek-Hajduk M. 2001: Zarządzanie marką. Difin, Warszawa, 9-10.
  19. [www.dziennikwschodni.pl] 06.05.2008.
  20. [www.marka.lubelskie.pl] 30.04.2008.
  21. [www.marketing-news.pl] 30.04.2008.
  22. [www.lubelskie.pl] 30.04.2008.
  23. Zboralski M. 2000: Nazw firm i produktów. PWE, Warszawa, 31.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu