BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bilska Beata (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Konkurencyjność produktów regionalnych i tradycyjnych
Competitiveness of Regional and Traditional Products
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 20-25, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Promocja produktu, Przewaga konkurencyjna, Analiza SWOT
Regional product, Product promotion, Competitive advantage, SWOT analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Produkty tradycyjne i regionalne odznaczają się dużym potencjałem, dzięki któremu mogą zdobyć dobrą pozycję na rynku i trwałą przewagę konkurencyjną. Podstawę promocji powinno stanowić komunikowanie cech odróżniających produkty lokalne, wywodzące się z wielowiekowej tradycji od tych "konwencjonalnych", produkowanych na dużą skalę. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper was to present the analysis the competition abilities of regional and traditional products. The main advantages of Polish regional and traditional products are traditional methods of agricultural production, cultural and historical wealth and high quality. In order to achieve a good position the producers should act according to basic marketing rules. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Byszewska I. 2006: Nasze kulinarne dziedzictwo. Agro-Smak, nr 1, 14-16.
  2. Byszewska I. 2006a: Europejskie dziedzictwo. Agro-Smak, nr 2, 26-27.
  3. Duczka-Piasecka M., Gąsiorowski M. 2003: Możliwości i konieczność przyjęcia przez Polskę procedur rejestracji zastrzeżonych znaków dla produktów spożywczych. Warszawa, 2.
  4. Gąsiorowski M. 2006: Produkty z duszą. Agro-Smak, nr 1, 4-6.
  5. Gąsiorowki M. 2006a: Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych. Agro-Smak, nr 2, 4-7.
  6. Miele M. 2001: Creating sustainability. The Social Construction of the market for Organic Products. Proefschrift, Wageningen University.
  7. Murdoch J., Miele M. 1999: Back to nature? Changing worlds of production In the food sector. Sociología Ruralis, n 39, 159-173.
  8. Ozimek I., Gutkowska K. 2001 : Jakość żywności w świadomości konsumentów i wynikające stąd implikacje do korzystania z prawa do reklamacji produktów żywnościowych. Żyw. Czł. i Met. Rok XXVII, suplement, t .2, 934-938.
  9. Rozporządzenie Rady UE nr 510/2006.
  10. Szkiruć A., Pogoda M. 2006: Eurepejski Rejestr Produktów Regionalnych i Tradycyjnych. Agro-Smak, nr 1, 7-9.
  11. Soeiro A. 2006: Tradycyjne smaki Portugalii. Agro-Smak, nr 4, 12-15.
  12. Sznajder M., Senauer B., Asp E., Kinsey J. 1998: Zmieniający się konsument żywności. Horyzont, Poznań.
  13. www.produktyregionalne.pl.
  14. www.tns-global.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu