BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chlebicka Aleksandra (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Olejnik-Czerwonka Irmina (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wielkość grupy producenckiej jako czynnik różnicujący zakres pełnionych przez nią funkcji
Producer Group's Size as a Determinant of Performed Functions
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 47-50, rys., tab., bibliogr. 1 poz.
Słowa kluczowe
Organizacje producenckie, Produkcja owoców, Warzywa
Producer organisations, Production of fruits, Vegetables
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Na podstawie wyników badań empirycznych przeanalizowano zależności pomiędzy wielkością grup producenckich rozumianą jako wolumen dostarczanej przez nie produkcji na rynek a zakresem pełnionych przez grupy producenckie funkcji oraz skutecznością grup w realizowaniu wybranych zadań. Pod uwagę wzięto funkcje z zakresu wymiany towarowej, funkcje ułatwiające oraz funkcje z zakresu fizycznej dystrybucji owoców i warzyw. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper was to analyze the size of producer groups as a determinant of the scope of functions performed by producer groups in the fruit and vegetables' marketing chain. Some characteristics affecting size of producer groups were also analyzed. There was a significant positive correlation between the size of a group and number of producer group 's members, time of group performance on the market and the average production scale of a member farm. The biggest groups performed the widest scope of marketing functions. Storing and cooperating with other groups were the most determined by producer group size.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Strzębicka A., Strzębicki D. 2003: Funkcje grup producenckich w systemie marketingowym. Analiza przypadku PROFISAD sp. z o.o. Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia (Ekonomia) Nr 2 (1).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu