BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cymanow Piotr (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie)
Tytuł
Ocena preferencji konsumentów produktów mleczarskich na przykładzie mieszkańców Krakowa
Evaluation of Consumer Preferences for Dairy Products on the Example of Cracow's Residents
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 51-55, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Preferencje konsumenta, Rynek mleka
Marketing research, Consumer preferences, Milk market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pracy ukazano kluczowe motywy zachowań konsumenckich na rynku produktów mleczarskich w grupie asortymentowej jogurtów. Spośród czynników mających wpływ na wybór określonego jogurtu najistotniejsze w opinii respondentów okazały się takie elementy, jak: marka i smak, mniej istotną rolę w podejmowaniu decyzji konsumenckich odegrały czynniki związane z zawartością tłuszczu i rodzajem opakowania. Wskazano także na efektywność wykorzystania poszczególnych narzędzi dotarcia do potencjalnego klienta, takich jak: promocja sprzedaży, reklama (zwłaszcza medialna), czy działania o charakterze public relations. (abstrakt oryginalny)

Yoghurts are dairy products that are bought with increasing frequency. In every hypermarket, supermarket or even in small shops, one can see a person inviting customers to flavour the product. Therefore, one can see on the graph that the promotional action that has the greatest impact on yoghurt purchases is the sales promotion (65%). Another important form is advertising, scoring 45% of responses. The least impact on product selection among those surveyed were recommendations from family, direct sales, and public relations. Most people surveyed consume them 2-6 times per week. Yoghurts are consumed with growing frequency, and they may be a good alternative to sweets, chocolate bars and chips consumed by children and as snacks. The brand that dominates the Małopolska region 's market is Danone (38% responses), followed by Bakoma and Zott. Preferred yoghurt types include fruit flavours (33% responses - among which strawberry prevails) and natural, which is treated as an addition to desserts and salads. Among factors of importance for selection of a particular yoghurt, the most important ones include the brand and the flavour, while less important factors for consumer decisions are fat content and packaging type. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alkorn J. 2003: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków, 48-49.
  2. Bazarnik J. i in. 1992: Badania marketingowe. Metody i opracowanie komputerowe. Akademia Ekonomiczna, Warszawa - Kraków, 80.
  3. Gajewski S. 1994: Zachowanie konsumenta a współczesny marketing. Łódź, Uniwersytet Łódzki.
  4. Kotler P. 1999: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA Warszawa, 173.
  5. Michalski E. 2003: Marketing. Warszawa, PWE.
  6. Rudnicki L. 2000: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, 64.
  7. Sznajder M. 1999: Ekonomika mleczarstwa. Akademia Rolnicza, Poznań, 23.
  8. Wiszniewski E. 1983: Ekonomika konsumpcji. PWN, Warszawa.
  9. Żelazna K. 2002: Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii. SGGW, Warszawa, 92.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu