BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piechota Robert (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Rola rachunku kosztów w tworzeniu marketingowych strategii cenowych przedsiębiorstw amerykańskich
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1997, nr 763, s. 146-149, tab., rys., bibliogr. 2 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi : materiały na konferencję naukową nt. "Rachunkowość a controlling II - rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi", Polanica Zdrój, 13-14 października 1997
Słowa kluczowe
Rachunek kosztów, Strategia marketingowa, Strategia cen, Przedsiębiorstwo zagraniczne, Materiały konferencyjne, Analiza kosztów, Analiza progu rentowności
Cost accounting, Marketing strategy, Pricing strategies, Foreign enterprises, Conference materials, Cost analysis, Break-even analysis
Abstrakt
Rachunek kosztów odgrywa w dzisiejszych przedsiębiorstwach coraz większą rolę. Szczególną rolę rachunek kosztów pełni w ustalaniu cen - jedynego instrumentu marketingowego, który tworzy przychody. Zwłaszcza w przedsiębiorstwach amerykańskich wiele metod ustalania cen bazuje na dokładnej analizie kosztów. Są to np.: metoda narzutu na koszty, metoda docelowej stopy zwrotu od kapitału, metoda marży na pokrycie. Sądzę, że bogate doświadczenia przedsiębiorstwa amerykańskich w tym kierunku nie powinny pozostać obojętne dla polskich przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldag R.J., Stearns T.M.: Management. South-Western Publishing Co., Cincinnati 1987.
  2. Bovee C.L., Thill J.V., Marketing. Mcgraw-Hill, Inc 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu