BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piosik Andrzej (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Budżetowanie kosztów działalności marketingowej
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1997, nr 763, s. 157-160, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi : materiały na konferencję naukową nt. "Rachunkowość a controlling II - rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi", Polanica Zdrój, 13-14 października 1997
Słowa kluczowe
Budżetowanie, Koszty działalności gospodarczej, Marketing, Materiały konferencyjne
Budgeting, Economic activities costs, Marketing, Conference materials
Abstrakt
Koszty związane z marketingiem przedsiębiorstwa są zaliczane w praktyce rachunkowości finansowej do kosztów ogólnego zarządu. Pragmatyka rachunkowości jak do tej pory nakazuje zaliczanie tych kosztów do grupy kosztów sprzedaży.
Analizowane tu problemy budżetowania dotyczą znacznie szerszego zakresu kategorii kosztowych aniżeli tych, które zaliczane są zgodnie z pragmatyka polskiej rachunkowości do kosztów sprzedaży. Proponuje się tu zatem stosować znaną w literaturze kategorię kosztów dystrybucji i działalności marketingowej. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M. (1994): A Handbook of Management Techniques. Kogan Page.
  2. Hooper C. (1989): Sales Promotion. "Marketing", Oct. 1989.
  3. Horngren C.T., Foster G., Datar S. (1994): Cost Accounting: A Managerial Emphasis. Prentice Hall.
  4. Jones P.J. (1990): Ad Spending: Maintaining Market Share. "Harvard Business Review". January-February.
  5. Jutkins R. (1995): Budgeting for profits. "Direct Marketing", April.
  6. Koontz H., O'Donnel C., Weihrich H. (1984): Management. McGraw-Hill Book Company.
  7. Kotler P. (1994): Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice- Hall International - Gebethner i Ska.
  8. Management Accountants' Handbook. Praca zbiorowa pod redakcją Kellera D.E., Bullocha J., Shultisa R.L., (1992), John Wiley & Sons, Inc.
  9. Matuszewicz J. (1995): Rachunek kosztów. Finans-Servis, W-wa.
  10. McNiven M.A. (1980): Plan for more productive advertising. "Harvard Business Review". March-April.
  11. Moscove S., Wright A. (1990): Cost Accounting with Managerial Applications. Houghton Mifflin Co.
  12. Pałka M. (1995): Zakładowy plan kont z komentarzem. Dla jednostek prowadzących działalność gospodarczą. Wyd. "Ekspert", Wrocław.
  13. Rayburn G.L. (1993): Cost Accounting, Using a Cost Management Approach. Richard D. IRWIN.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu