BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jasiulewicz Anna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wykorzystanie znajomości motywów oraz barier konsumpcji owoców i produktów owocowych w dostosowaniu oferty rynkowej firmy do potrzeb nabywców
Motives and Barriers of Fruit and Fruits Products Consumption as a Factor of Market Offer Adapting to the Consumer Needs
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 139-144, tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja żywności, Owoce, Motywacje konsumpcyjne, Zachowania konsumenta
Food consumption, Fruit, Consumer motivation, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono główne determinanty spożycia owoców i produktów owocowych. Omówiono zagadnienie motywów i barier w konsumpcji owoców na podstawie rezultatów badań jakościowych, a także ich implikacje dla producentów w dostosowaniu oferty rynkowej do potrzeb konsumentów. (abstrakt oryginalny)

The paper presents main determinants of fruit and fruit products consumption. Motives and barriers of fruit consumption were analyzed on the basis of qualitative research results. Also some implication for the producers in order to adopt the market offer to the consumer needs, were indicated. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chmielewska B. 2003: Różne oblicza konsumenta. Przemysł Spożywczy, nr 1, s. 14-15, 21.
  2. Foxall G.R. 1977: Consumer Behavior. A Practical Guide, R.P.A. Books, Corbridge, s. 57.
  3. Górska-Warsewicz H. 2000: Soki, napoje, nektary - preferencje konsumenckie. Przemysł Spożywczy, nr 6, s. 45.
  4. Gruthrie J.F. 2004: Understanding Fruit and Vegetable Choices. Economic and Behavioral Influences, Agriculture Information Bulletein USDA, nr 791, s. 3.
  5. Hansen W.B. 1992: School-based substance abuse prevention: a review of the state of the art in curriculum, 1980-1990. Health Education Research, 7 3, 403-430.
  6. Jeżewska-Zychowicz M. 2007: Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania. Wyd. SGGW, s. 126.
  7. Kamphuis C.B.M., Giskes K., G.J. de Bruijn, WendeI-Vos W., Brug J., van Lenthe F.J. 2006: Environmental determinants of fruit and vegetable consumption among adults: a systematic review. British Journal of Nutrition, 96, s. 620-635.
  8. Mitek M.K. i in. 1998: Spożycie owoców i warzyw w Polsce w latach 1996-1997. Przemysł Spożywczy, nr 4, s. 11.
  9. Pollard J., Kirk S., Cade J.E. 2002: Factors affecting food choice in relation to fruit and vegetable intake: a review. Nutrition Research Review, 15, s. 373-387.
  10. Pearson N., Biddle S.J.H., Gorely T. 2008: Family correlates of fruit and vegetable consumption in children and adolescents: a systematic review, Cambridge University Press 18 Jun, [http://journals.cambridge.org].
  11. Rasmusen M., Krolner R., Klepp K.I, Lytle L., Brug J, Bere E., Due P. 2006: Determinants of fruit and vegetable consumption among children and adolescents: a review of the literature. Part I: quantitative studies, [http://www.pubmedcentral.nih. gov/articlerender.fcgi?artid=l564033].
  12. Rozin P. 2007: Food choice: an introduction. [W:] Understanding consumers of food products, ed. Frewer L., van Trijp H. Cambridge: Woodhead Publishing Limited, 3-29.
  13. Rogers P.J. 1996: Food choice, mood and mental performance: some examples and some mechanisms. [w:] Meiselman H., MacFie H.J.H. Editors, Food choice, acceptance and consumption. Blackie, London, s. 319-345.
  14. Rudnicki L. 1999: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, s. 110.
  15. Sijtsema S., Reinders M., Jager L., i Briz T. 2007: Theoretical Framework of Consumer Preference Formation with Respect to Fruit, Sixth European Framework Programme.
  16. Szczepaniak B. i in. 2004: Preferencje i częstotliwość spożycia owoców wśród dziewcząt oraz kobiet w ciąży. Acta Scientarium Polonarium Oeconomic, nr 31, s. 183.
  17. Walters C.G. 1974: Consumer Behavior. Theory and Practice, R.D. Irwin. Homewood, s. 22.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu