BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Komor Agnieszka (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Regionalna baza surowcowa jako źródło przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw mleczarskich
Regional Base of Raw Materials as a Source of Dairy Enterprises Competitive Advantages
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 4, s. 171-176, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł mleczarski, Struktura produkcji, Przewaga konkurencyjna
Dairy industry, Production structure, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Regionalna baza surowcowa jest potencjalnym źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw mleczarskich. Wpływa bowiem na koszty produkcji i jakość produktów finalnych, a także na wysokość uzyskanej ceny sprzedaży. (abstrakt oryginalny)

Regional base of raw materials is very important source of dairy enterprises competitiveness influencing both production cost, final products quality as well as sale price level. Ecological status of resources can become base for marketing strategy' of milk enterprise as well as its final products good trademark. So, resources base can be base for competition strategy realized by dairy enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A. 1989: Managing Assets and Skills: The Key to a Sustainable Competitive Advantage. California Management Review, Vol. 31, No. 2/1989, 91-106.
  2. Bank Danych Regionalnych GUS, data pobrania 17.05.2008r., [http://www.stat.gov.pl/bdr_s/app/strona.indeks].
  3. Haffer R. 2003: Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw. Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, 113.
  4. Gornowicz M. 2003: Polskie mleczarstwo w aspekcie konkurencyjności na jednolitym rynku Unii Europejskiej. Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 171, 24.
  5. Kapusta F. 2003: Teoria agrobiznesu. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław, 182.
  6. Kuciński K. 2001: Przestrzenne aspekty konkurencyjności firm. [w:] Lokalizacja przedsiębiorstw a konkurencyjność (red. Fierla I., Kuciński K.). Materiały i Prace IFGN, tom LXXVI, SGH, Warszawa, s. 41-42.
  7. Porter M. E. 1990: The Competitive Advantage of Nations. MacMillan, London, 3.
  8. Rocznik statystyczny rolnictwa i obszarów wiejskich 2005, 2006: GUS, Warszawa.
  9. Rokita J. 2005: Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa, 243-248, 253-256.
  10. Rue L.W., Holland P.G. 1986: Strategie Management: Concepts and Experiences. McGraw-Hill Book Company, New York, 432.
  11. Seremak-Bulge J. (red.), Hryszko K., Pieniążek K., Rembeza J., Szajner P., Świetlik K. 2005: Rozwój rynku mleczarskiego i zmiany jego funkcjonowania w latach 1990-2004. IERiGŻ-PIB, nr 21, Warszawa, 71.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu