- Autor
- Kontao Ibrahima
- Tytuł
- Test cenowy : metoda ceny psychologicznej
Testing Pricing : Method of Psychological Pricing - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (2), 1999, nr 811, s. 242-251, bibliogr. 31 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Badania marketingowe, Podejmowanie decyzji, Ceny, Psychologia konsumenta, Analiza cen, Zarządzanie cenami
Marketing research, Decision making, Prices, Consumer psychology, Price analysis, Administered prices - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W pracy omówiono następujące techniki testowania ceny psychologicznej: pośrednią, bezpośrednią, znajomości cen oraz testowania produktu, a także analizę wartości. Metoda ceny psychologicznej w zależności od stosowanej techniki pozwala ustalić:
- zakres i stopę akceptowalności ceny,
- odpowiednią cenę nowego produktu,
- obecną cenę (jest zbyt wysoka lub zaniżona),
- najwyższą cenę, którą sprzedawca może żądać od nabywców,
- atrybuty produktu mające wartości pieniężne oraz efekt ceny na mechanizm zakupu. (fragment tekstu)
In literature there are diverse developed methods and techniques useful in the concrete conditions of pricing research. Concerning the testing pricing some basic methods are proposed, in which we differentiate method of psychological pricing according to, the simplest, relative law cost and fast realization. In this article we show the basic principles of method of psychological pricing. Additionally we mention different techniques of psychological pricing testing and research of price sensitivity. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Abrams J.: A New Method of Testing Pricing Decisions. "Journal of Marketing" 1964 nr 28, s. 6-9.
- Adam D.: Consumer Reactions to Price. Pricing Strategy. Princeton: Brandon 1969.
- Andréani J.C.: Metodologie des tests de prix: un état d'art. "Revue Française du Marketing" 1997 nr 161 s. 20-47.
- Bass F.M., Rao R.: Equilibrium Dynamic Pricing of New Products in Oligopolies: Theory and Evidence. "Working Paper". University of Chicago 1983.
- Bazarnik J., Grabiński T., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. Canadian Consortium of Management Schools. Warszawa-Kraków 1992.
- Bon J., Jallat F.: Strategies internationales de prix: peut-on résister aux exportations parallèles? "Décisions Marketing" 1995 nr 6, s. 43-54.
- Bon J., Gregory P.: Techniques Marketing. Vuibert Getion 1986.
- Dickson P.R., Sawyer A.G.: The Price Knowledge and Search of Supermarket Shoppers. "Journal of Maketing" 1990 nr 54, s. 42-53.
- Dziechciarz J., Walesiak M.: Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych. "Badania Operacyjne i Decyzje" 1995a nr 1, s. 5-11.
- Dziechciarz J., Walesiak M.: Pomiar łącznego oddziaływania zmiennych (conjoint measurement) w badaniach marketingowych. Kraków: AE 1995, s. 149-158.
- Emory F.: Some Psychological Aspect of Price. Pricing Strategy. Princeton: Brandon Systems Press 1969, s. 98-111.
- Gabor A., Granger C.W.J.: On Price Consciousness of Consumers. "Applied Statistics" 1961 nr 3, s. 170-188.
- Gabor A., Granger C.W.J.: Price Sensitivity of the Consumer. "Journal of Advertising Research" 1964 nr 4, s. 40-44.
- Gabor A.: Pricing: Concepts and Methods for Effective Marketing. 2end Gower: Hants 1988.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWN 1992.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE 1996.
- Gijsbrechts E.: Price and Pricing Research in Consumer Marketing. "Research in Marketing" 1993, s. 115-151.
- Huisman D.: Mesurer la sensibilité aux prix de produit complexes. "Revue Française du Marketing" 1992 nr 2, s. 5-17.
- Kotler P.: Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: PWN 1994.
- Lambert Z.: Perceived Prices as Related to Odd and Even Price Endings. "Journal of Retainling" 1975 nr 51, s. 3.
- Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe: podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: AE 1996.
- Mynarski S.: Metody badań marketingowych. Warszawa: PWN 1990.
- Mynarski S.: Badanie rynkowe w warunkach konkurencji. Kraków: FOGRA 1995.
- Nagle T.: The Strategy and Tactics of Pricing - a Guide to Profitable Decision Making. New York: Prentice Hall 1994.
- Pałaszewska T.: Badanie motywów postępowania konsumenta. "Handel Wewnętrzny" 1990 nr 6.
- Pociecha J.: Metody statystyczne w badaniach marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
- Simon H.: Zarządzanie cenami. Warszawa: PWN 1996.
- Walesiak M.: Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. "Prace Naukowe AE". Wrocław: AE 1993 nr 654.
- Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
- Waniowski P.: Badania marketingowe w przedsiębiorstwie w procesie ustalenia cen nowych produktów. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Wrocław: AE 1995 nr 712, s. 71-77.
- Winer R.S.: A Reference Price Model of Fraud Choice for Frequently Purchased Products. "Journal of Consumer Research" 1986 nr 13, s. 250-256.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol